راهکارهای خانگی مقابله با «استرس و اضطراب» + توصیه های پزشکی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بعضی اوقات ما در شرایط مختلف دچار اضطراب می شویم و به همین دلیل کنترل شرایط از دست ما خارج می شود ، اما برای به دست گرفتن اوضاع می توانیم اقداماتی انجام دهیم تا از شر این موضوع رها شویم.

 

کنترل استرس
کنترل استرس

آیا شما با اضطراب زندگی می کنید؟

 در اینجا 11 راه برای مقابله وجود دارد

  • روشهای مقابله سریع
  • استراتژی های بلند مدت
  • پرچم های قرمز اضطراب
  • چه موقع باید به یک متخصص مراجعه کرد

نفس بکشید

 روش هایی وجود دارد که می تواند اضطراب شما را آرام کند

آیا می دانید که احساس قلب شما در پاسخ به یک موقعیت استرس زا سریعتر می زند؟ یا شاید ، در عوض ، هنگام مواجه شدن با یک کار یا اتفاق طاقت فرسا ، کف دستان شما عرق می کند.

این اضطراب است – پاسخ طبیعی بدن ما به استرس.

اگر هنوز عوامل محرک خود را تشخیص نداده اید ، در اینجا چند مورد رایج آورده شده است: روز اول شما در یک کار جدید ، ملاقات با خانواده شریک زندگی خود یا ارائه سخنرانی در مقابل افراد زیادی. همه عوامل محرک مختلفی دارند و شناسایی آنها یکی از مهمترین مراحل مقابله و مدیریت حملات اضطرابی است.

شناسایی عوامل محرک خود می تواند مدتی طول بکشد و خود را تأمل کنید ، در ضمن ، مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بتوانید به آرامش یا آرامش اضطراب ناشی از تسخیر در شما کمک کند.

5 راه سریع برای کنار آمدن با اضطراب

اگر اضطراب شما پراکنده است و مانع تمرکز یا وظایف شما می شود ، برخی از روش های درمانی طبیعی سریع وجود دارد که می تواند به شما در کنترل شرایط کمک کند.

  آیا داروی توسیلیزومب ( tocilizumab ) بر روی بیماری کرونا تاثیر گذار است ؟

اگر اضطراب شما حول یک موقعیت متمرکز شده باشد ، مانند اینکه نگران یک رویداد آینده باشید ، ممکن است متوجه شوید که علائم کوتاه مدت هستند و معمولاً پس از اتفاق پیش بینی شده فروکش می کنند.

الگوی فکری خود را زیر سوال ببرید

افکار منفی می توانند در ذهن شما ریشه دوانند و شدت وضعیت را مخدوش کنند. یک راه این است که ترس های خود را به چالش بکشید ، آیا صحت آنها را بپرسید و ببینید کجا می توانید کنترل خود را پس بگیرید.

تنفس عمیق و متمرکز را تمرین کنید

نفس کشیدن را برای 4 بار در 5 دقیقه با برون ده نفس ، ضربان قلب را کم می کنید که باید به شما کمک کند تا آرام شوید.

تنفس
تنفس

از رایحه درمانی استفاده کنید

چه به صورت روغنی ، چه بخور یا یک شمع باشند ، رایحه هایی مانند اسطوخودوس ، بابونه و چوب صندل می توانند بسیار آرامش بخش باشند.

تصور می شود که رایحه درمانی به شما کمک می کند گیرنده های خاصی را در مغز شما فعال کند و به طور بالقوه اضطراب را کاهش می دهد.

رایحه درمانی
رایحه درمانی

به پیاده روی بروید

گاهی اوقات ، بهترین راه برای جلوگیری از افکار مضطرب ، دور شدن از شرایط است. اختصاص دادن زمان برای تمرکز بر روی بدن و نه ذهن ممکن است به رفع اضطراب کمک کند.

پیاده روی
پیاده روی

15 دقیقه یوگا انجام دهید

گاهی اوقات ، بهترین راه برای جلوگیری از افکار مضطرب ، دور شدن از شرایط است. اختصاص دادن زمان برای تمرکز بر روی بدن و نه ذهن ممکن است به رفع اضطراب کمک کند.

یوگا
یوگا

افکار خود را بنویسید

نوشتن آنچه شما را مضطرب می کند از ذهن شما خارج می شود و می تواند باعث ترس و نگرانی شود.

  «ویروس زامبی» شهر شیان چین چیست؟ + فیلم جاری شدن خون از گوش،چشم و بینی بیماران

این ترفندهای آرام سازی به ویژه برای کسانی که به طور پراکنده اضطراب را تجربه می کنند بسیار مفید است.

آنها همچنین ممکن است با کسی که دارای اختلال اضطراب عمومی (GAD) است ، در شرایطی که به هم می خورد به خوبی کار کنند!

با این حال ، اگر شک دارید که GAD دارید ، روش های سریع کنار آمدن نباید تنها نوع درمانی باشد که از آن استفاده می کنید. شما می خواهید راهکارهای طولانی مدت برای کاهش شدت علائم و حتی جلوگیری از بروز آنها پیدا کنید.

نوشتن
نوشتن

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.