خانه / بهداشت و سلامت / بیماری ها و درمان / راهکارهای خانگی درمان «فشار خون بالا» + توصیه های پزشکی

راهکارهای خانگی درمان «فشار خون بالا» + توصیه های پزشکی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

فشار خون بالا از مشکلاتی است که بسیاری از افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنند به خصوص افراد چاق و مسن از این ناهنجاری در امان نیستند ، با ما همراه باشیدتا به شما راهکارهایی برای درمان خانگی این بیماری آموزش دهیم.

 

فشار خون بالا
فشار خون بالا

 

تاثیر تغذیه در «فشار خون بالا»

در این مقاله می خواهیم با ارائه مطالب پزشکی و درمانی به شما آموزش دهیم تا بتوانید به صورت خانگی فشار خون بالای خود را درمان کنید.

  • خوردن غذا و نوشیدنی را کنترل کنید و مواد غذایی زیر را محدود و یا بطور کلی از برنامه غذایی خود حذف کنید.
  • نمک
  • گوشت خوراکی
  • پیتزای یخ‌زده
  • ترشی
  • سوپ‌های کنسروشده
  • محصولات گوجه‌فرنگی
  • قند
  • غذاهای بسته‌بندی‌شده
  • الکل

بهترین رژیم‌های غذایی برای افرادی که مبتلا به بیماری فشارخون بالا هستند ، برنامه ای است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

 

همچنین بخوانید؛  داروهای پیشگیری از «بارداری» + عوارض مصرف

 

qnd
qnd

 

رژیم غذایی 

رژیم غذایی می‌تواند تاثیر زیادی در فشار خون شما داشته باشد، غذاهای شور و شیرین و غذاهای سرشار از چربی‌های اشباع می‌تواند فشارخون را به شدت افزایش دهند، اجتناب از آن‌ها می‌تواند به شما در گرفتن و حفظ فشارخون سالم کمک کند.

اگر فشارخون بالا دارید، انجمن قلب و اداره درمان توصیه می کند مقدار زیادی میوه، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و غلات کامل بخورید.

درعین حال آن‌ها توصیه می‌کنند از مصرف گوشت قرمز، نمک از نوع سدیم و غذاها و نوشیدنی‌های قندهای اضافی از هر نوع خودداری کنید، این غذاها می توانند فشارخون شما را بالا نگه دارند.

فشار خون بالا می‌تواند به مرور باعث مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی و سکته مغزی شود در این مقاله به شما می آموزیم تا برای بدست آوردن الگوهای غذایی سالم برای قلب چه کارهایی انجام دهید و نیز بررسی می شود که در صورت داشتن فشارخون بالا از چه غذاهایی باید اجتناب و یا آن‌ها را کنترل کنید.

 

name
name

 

نمک سدیم

نمک ها یا به طور خاص سدیم موجود در نمک یک منبع مهم در فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی است، این به خاطر این دلیل است که چگونه بر تعادل مایعات در خون تأثیر می‌گذارد.

نمک سفره حدود چهل درصد سدیم در درون خود دارد بنابراین توصیه می شود که هر روز بیش از دوهزار و سیصد میلی گرم سدیم یعنی معادل یک قاشق چای‌خوری نمک دریافت نکنید.

بیشتر سدیم موجود در رژیم غذایی از نمک های سفره تامین می شود بنابراین می‌بایست از زیاده‌روی در خوردن آن جلوگیری شود.

 

salt
salt

 

عوامل اصلی مصرف نمک روزانه شامل موارد زیر هستند

  • نان و انواع غلات
  • پیتزا
  • ساندویچ
  • نمک خوراکی موجود در سفره
  • بررسی گوشت‌های خوراکی

غذاهای آماده و ناهار عقلم با سدیم دسته‌بندی می‌شوند این به این دلیل است که تولیدکنندگان این گوشت‌ها را با نمک و چاشنی نگهداری می کنند بنابر تحقیقات در زمینه بهداشتی فقط نهصد میلی گرم سدیم برای رژیم غذایی مطمئن است بنابراین هر مقدار بیش از این می‌تواند خطرساز باشد.

افزودن سایر غذاهای پرنمک مانند نان، پنیر، چاشنی‌های مختلف و ترشیجات به این معنی است که سدیم رژیم غذایی شما درحال افزایش است.

 

meat
meat

 

پیتزای یخ‌زده

ترکیبی از مواد موجود در پیتزاهای منجمد به این معنی است که این مواد مغذی سرشار از قند، چربی اشباع و سدیم اضافی هستند و پیتزای یخ ‌زده می‌تواند بویژه در مقادیر زیادی باکتری‌ها را دارا باشد.

پنیر اغلب سرشار از سدیم است فقط دو برش از پنیر می تواند حاوی پانصد میلی‌گرم سدیم داشته باشد این به‌طورکلی در ترکیب خمیر و پوسته پیتزا یا سس گوجه فرنگی وجود دارد.

همچنین برای حفظ عطر و طعم در وقتی که در حال پخته شدن است تولیدکنندگان اغلب نمک زیادی به آن اضافه می‌کنند.

 

pizza
pizza

 

ترشی

نگهداری هر غذایی نیاز به نمک دارد بنابراین نمک پوسیدگی غذاها را متوقف کرده و برای طولانی مدت خوراکی‌ها را نگه می‌دارد.

هرچه سبزیجات بیشتر در مایعات کنسرو نگهداری شوند، سدیم بیشتری جذب می‌کنند درواقع یک خیار کوچک ترشی حاوی چهارصد تا پانصد میلی‌گرم منبع مطمئنه سدیم است.

 

tor
tor

 

سوپ‌های کنسروشده

آماده‌سازی سوپ‌های کنسروشده بسیار ساده و آسان است بویژه هنگامی که به خاطر زمان بخوابید و یا احساس خوبی ندارید، در این زمان‌ها اغلب از سوپ‌های کنسروشده استفاده می‌کنید.

بااین‌حال سوپ‌های کنسروی سرشار از سدیم هستند آبگوشت ها و ذخایر کنسروشده و بسته‌بندی شده ممکن است مقادیر مشابهی داشته باشند این به این معناست که آن‌ها می‌توانند فشارخون شما را افزایش دهند.

محصولات کنسروشده گوجه‌فرنگی

این محصولات که شامل سس‌های گوجه‌فرنگی، سس ماکارونی، آب گوجه‌فرنگی و دیگر اشعار آن سرشار از سدیم هستند.

بدین ترتیب آن‌ها می‌توانند باعث افزایش فشارخون شما شوند به‌خصوص اگر از قبل فشارخون بالا داشته باشید.

 

tamato
tamato
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[کل: 0 میانگین: 0]

همچنین ببینید

آبله مرغان

10 راهکار درمان خانگی موثر برای «آبله مرغان» + توصیه های پزشکی

زمان مطالعه: 4 دقیقه   10 راهکار درمان خانگی موثر برای «آبله مرغان» 1. آلوئه وراژل آلوئه ورا به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *