راهکارهای افزایش وزن (برنامه غذایی)

زمان مطالعه: 4 دقیقه

 

افزایش وزن

 

راهکارهای افزایش وزن (برنامه غذایی)

 

درصورتی که شما طبق نظر پزشک یا با انجام تست BMI به این نتیجه رسیده اید که باید وزن خود را برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل افزایش دهید بهترین راهکارها برای شما تغییر در عادات غذایی و داشتن ورزش منظم در طول هفته است.

در اینجا ما 7 راهکار موثر در خصوص افزایش وزن را به شما معرفی میکنیم:

 

درصورتی که شما طبق نظر پزشک یا با انجام تست BMI به این نتیجه رسیده اید که باید وزن خود را برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل افزایش دهید بهترین راهکارها برای شما تغییر در عادات غذایی و داشتن ورزش منظم در طول هفته است. در اینجا ما 7 راهکار موثر در خصوص افزایش وزن را به شما معرفی میکنیم:
میان وعده

1-میان وعده ها را افزایش دهید

انتخاب نوع میان وعده و زمان استفاده از میان وعده می تواند در افزایش وزن شما بسیار موثر باشد .از میان وعده هایی استفاده کنید که سرشار از کالری بوده و همچنین تا حدودی پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز شما را در طول روز افزایش دهد. بهتر است تعداد وعده های غذایی خود را در روز به ۵ تا ۶ وعده افزایش داده و حتی داشتن یک وعده کوچک قبل از خواب می‌تواند به افزایش وزن شما کمک کند.

 

درصورتی که شما طبق نظر پزشک یا با انجام تست BMI به این نتیجه رسیده اید که باید وزن خود را برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل افزایش دهید بهترین راهکارها برای شما تغییر در عادات غذایی و داشتن ورزش منظم در طول هفته است. در اینجا ما 7 راهکار موثر در خصوص افزایش وزن را به شما معرفی میکنیم:
ورزش کردن

2-برای افزایش وزن ورزش کنید

شاید یکی از مناسب ترین راه ها برای افزایش وزن و افزایش توده حجم عضلات ورزش کردن و استفاده از تمرین با وزنه در طول هفته است. استفاده از وزنه در تمرینات باعث شده که افزایش فشار به عضلات بیشتر شده و همچنین باعث افزایش حجم توده عضلات گردد و میزان چربی ذخیره شدن در بدن را کمتر می کند .هچنین ورزش کردن باعث دفع سموم بدن و افزایش اشتهای فرد می‌گردد و مصرف کربوهیدرات و پروتئین بعد از ورزش برای افزایش وزن بسیار گزینه ایدئالیست.

 

  راز «تناسب اندام» بازیگران هالیوودی چیست؟ + 10 روش تمرین افراد مشهور
درصورتی که شما طبق نظر پزشک یا با انجام تست BMI به این نتیجه رسیده اید که باید وزن خود را برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل افزایش دهید بهترین راهکارها برای شما تغییر در عادات غذایی و داشتن ورزش منظم در طول هفته است. در اینجا ما 7 راهکار موثر در خصوص افزایش وزن را به شما معرفی میکنیم:
کالری بیشتر

3- شیر و نوشیدنی‌هایی که کالری بالایی دارند بنوشید

سعی کنید نوشیدنی هایی که دارای کالری بیشتری هستند را به سبد غذایی خود در روز اضافه کنید میلک شیک ها، اسموتی ها، آب میوه ها سرشار از کالری هستند ولی در این خصوص باید از خوردن نوشیدنی هایی از قبیل نوشابه و ماءالشعیر که فاقد کالری مناسب می باشند و تنها شامل قندهای ساده هستند پرهیز کرد. بعضی از نوشیدنی ها علاوه بر تامین آب مورد نیاز می‌تواند حاوی پروتئین ها و کربوهیدرات ها نیز باشند از جمله آنها می توان به شیر نارگیل یا شیر سویا اشاره کرد.

 

درصورتی که شما طبق نظر پزشک یا با انجام تست BMI به این نتیجه رسیده اید که باید وزن خود را برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل افزایش دهید بهترین راهکارها برای شما تغییر در عادات غذایی و داشتن ورزش منظم در طول هفته است. در اینجا ما 7 راهکار موثر در خصوص افزایش وزن را به شما معرفی میکنیم:
چربی سالم

4- به سراغ غذاهایی با چربی سالم بروید

یکی از مواردی که در یک رژیم غذایی سالم مورد توجه قرار می گیرد و در راس هرم غذایی قرار دارد استفاده از چربی های سالم در سبد غذایی و برنامه روزانه برای افزایش وزن می باشد .شما می توانید از روغن های گیاهی از قبیل روغن زیتون ،روغن سویا و همچنین  از مغزها از قبیل گردو ،بادام مغز  و پسته و غیره که دارای چربی های سالم می باشند استفاده کنید.

 

درصورتی که شما طبق نظر پزشک یا با انجام تست BMI به این نتیجه رسیده اید که باید وزن خود را برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل افزایش دهید بهترین راهکارها برای شما تغییر در عادات غذایی و داشتن ورزش منظم در طول هفته است. در اینجا ما 7 راهکار موثر در خصوص افزایش وزن را به شما معرفی میکنیم:
انواع-کربوهیدرات
5-کربوهیدارت مصرف کنید

مسلماً مهمترین منبع تامین انرژی برای یک شخص در ابتدا کربوهیدرات ها می باشند .کربوهیدراتها به دو زنجیری ساده و پیچیده تقسیم می گردند و آنها برای عملکرد های حیاتی بدن بسیار ضروری هستند. در اصل استفاده از کربوهیدرات‌های پیچیده بسیار موثرتر و قابل توجه تر از کربوهیدراتهای ساده است. کربوهیدرات های ساده  به سرعت تبدیل به قند ساده شده و باعث افزایش سطح قند خون شما می گردد .

  4 فعالیتی که بیشترین تاثیر را بر تناسب اندام دارند + راهکارهای ورزشی

از کربوهیدراتهای پیچیده میتوان به ماکارونی ،سیب‌زمینی، غلات و برنج قهوه‌ای اشاره کرد که میزان تبدیل این کربوهیدرات ها به قند با سرعت بسیار کمتری انجام می گیرد و می تواند یک منبع انرژی دائمی و پایدار برای بدن باشد.

درصورتی که شما طبق نظر پزشک یا با انجام تست BMI به این نتیجه رسیده اید که باید وزن خود را برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل افزایش دهید بهترین راهکارها برای شما تغییر در عادات غذایی و داشتن ورزش منظم در طول هفته است. در اینجا ما 7 راهکار موثر در خصوص افزایش وزن را به شما معرفی میکنیم:
هرم غذایی
6-غذاهای پر کالری سالم استفاده کنید

برای افزایش وزن و بالا بردن حجم توده عضلات شما مجبور به استفاده از غذاهایی با کالری بسیار بیشتر هستید. برخی از مواد غذایی از قبیل میوه های خشک و غلات، کره بادام زمینی و آواکادو دارای کالری بیشتری نسبت به بقیه هستند. شما همچنین می توانید با قرار دادن شیر پرچرب  در بین میان وعده ها و همچنین افزودن پروتئین هایی از قبیل تخم‌مرغ و پنیر به غذاهای اصلی خود میزان افزایش پروتئین در غذاهای خود را بالاتر ببرید.

 

درصورتی که شما طبق نظر پزشک یا با انجام تست BMI به این نتیجه رسیده اید که باید وزن خود را برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل افزایش دهید بهترین راهکارها برای شما تغییر در عادات غذایی و داشتن ورزش منظم در طول هفته است. در اینجا ما 7 راهکار موثر در خصوص افزایش وزن را به شما معرفی میکنیم:
مکمل ورزشی

7-استفاده از مکمل های ورزشی:

استفاده از مکمل های ورزشی برای تامین کالری و همچنین کاور کردن رژیم غذایی خود مخصوصاً برای افرادی که به فعالیت های ورزشی می پردازند گزینه مناسبی است. استفاده از مکمل های ورزشی و افزایش وزن بسیار حائز اهمیت است این مکمل ها به صورت شیک استفاده می گردند .هریک از آنها حدود ۲۰۰۰ کالری دارند و حتی شما می توانید برای افزایش کالری این مکمل ها  به آنها میوه های خشک ،روغن بذر کتان و جوانه گندم نیز افزوده کنید.

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.