راهنمای گردشگری و بازدید از معدن سنگ نمک غول آسای شهر گرمسار + تصاویر شگفت انگیز

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سفر به یکی از زیباترین تونل نمکی های جهان را در تونل نمکی گرمسار تجربه کنید. این تونل بزرگترین تونل نمکی در خاورمیانه محسوب می شود

 

راهنمای گردشگری تونل نمکی گرمسار

مطلب نیو – گرمسار شهری تاریخی در استان قزوین، همواره یکی از شهرهای جذاب برای گردشگران بوده است. شهری که قدمت آن به دوران اشکانیان باز می گردد. شهری زیبا که جاذبه هایی دیگر اطراف آن احاطه کرده است. از کویر گرفته تا کوه های سربه فلک برداشته، که هر گردشگری را به سمت آن جذب می کند. تونل نمکی گرمسار، به عنوان بزرگترین تونل نمکی خاورمیانه، جذاب ترین و شگفت انگیزترین جاذبه گردشگری شهر گرمسار است که سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. 

  باغ سنگی درویش خان سیرجان کجاست؟ + راهنمای گردشگری پرویز کیمیاوی سیرجان

راهنمای گردشگری تونل نمکی گرمسار

 

تونل نمکی گرمسار

موقعیت جغرافیایی شهر گرمسار به گونه ای است که پانسیل جذب گردشگر را دارد. این شهر از شمال به دماوند و از غرب با ورامین، از شرق با آرادان و از سمت جنوب با کویر مرکزی ایران در همسایگی ست و همین ویژگی در کنار پتانسیل های داخلی گرمسار مثل تپه های مریخی و تونل نمکی، توانسته سهم زیادی در گردشگری کشور داشته باشد. 

تونل نمکی گرمسار یک معدن بی نظیر و خارق العاده از نمک است که اطراف آن حوضچه های کم عمق آب به رنگ سبز که به خاطر بارندگی ایجاد شده وجود دارد که در کنار رنگ سفید نمک در اطراف آن جلوه بی نظیری را خلق کرده است. فضای داخل تونل علاوه بر گنبدهای نمکی زیبا، دارای  تونل های تو در تو با سقف های نمکی بسیار بلند است که هر کدام به تالار و تونل دیگری ختم می شوند و در بین آنها ستون های غول پیکر نمکی است.زمانی که به ورودی تونل نمکی می رسید، دیواره های تیره و طوسی رنگی را مشاهده می کنید که  هر چه به عمق آن نزدیک تر می شوید درون این غار روشن تر و براق تر دیده می شود.

 

راهنمای گردشگری تونل نمکی گرمسار

 

مسیر دسترسی و بهترین زمان برای سفر به تونل نمکی

برای بازدید به تونل نمکی گرمسار، استان سمنان را برای سفر انتخاب کنید. نرسیده به جاده قم- گرمسار، یک جاده انحرافی وجود دارد، کارخانه نمک گرمسار را رد کنید. برای رسیدن به معدن جاده ای را طی می کنید که مسیر تردد ماشین های حمل سنگ نمک است و بعد از طی 5 دقیقه پیاده روی به تونل نمکی خواهید رسید. 

بهترین زمان برای بازدید از به تونل نمکی، با توجه به شرایط آب و هوایی گرم منطقه گرمسار، فصل زمستان است که هوا تا حدودی خنک و مطبوع است. فقط حواستان باشد، حتما در زمان بازدید، چراغ قوه همراهتان باشد، زیرا برخی قسمت های غار تاریک و لغزنده است. همچنین نیاز به مجوز از راهنمایی و رانندگی و مسولان غار را دارید و بدون هماهنگی نمی توانید وارد شوید. 

 

راهنمای گردشگری تونل نمکی گرمسار

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.