راهنمای گردشگری و بازدید از آبشار طبقه ای نیریز فارس + راه های دسترسی و تجهیزات لازم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در 5 کیلومتری شهرستان نیریز و در دامنه کوه های جنوب آن، منظقه ای بی نظیر از کوه و جنگل و چشمه در دل یک آبشار زیبا به نام آبشار نیریز می بینید

 

راهنمای گردشگری آبشار طبقه ای نیریز فارس

مطلب نیو – شهرستان نیریز در استان فارس، در منطقه ای با آب و هوای معتدل قرار دارد. این اسم برگرفته از وجود معادن آهن و صنعت اسلحه سازی در دوران باستان است که در آن دوران کلمه نی ریز به معنی نیزه ریزنده بوده است. البته برخی دیگر نیز معتقدند که این اسم به علت وجود نیزارهایی است که اطراف دریاچه بختگان قرار دارد. آبشار نیریز یکی از مناطق گردشگری زیبا در این شهرستان می باشد که به معرفی آن می پردازیم.

  آیا پیش بینی زمان مرگ با مدفوع امکان پذیر است؟ + آخرین تحقیقات باکتریایی مدفوع

راهنمای گردشگری آبشار طبقه ای نیریز فارس

آبشار طبقه ای نیریز

آبشار نیریز در دامنه کوه های جنوبی شهرستان نیریز و ترکیبی از چشمه، کوه، جنگل  و یک قنات زیبا به نام ابازردشت است. طول آبشار حدود 115 متر است و از آبشار های فصلی به شمار می آید. از آنجایی که این آبشار  در مسیر جاده نی ریز به ارسنجان قرار گرفته، هر سال میزبان هزاران پرنده مهاجر از جمله فلامینگو، پلیکان، درنا، غاز وحشی و انواع اردک ها است و پوشش های گیاهی بسیاری چون بارهنگ، گون، انفوزه و آویشن،درمنه، جاشیربنه، بادام کوهی، کهکم، قیچ  داراست و ارزش اکولوژیکی و تحقیقاتی زیادی دارد. این آبشار بلندترین آبشار فصلی خاورمیانه است و جزء مناطق حفاظت شده می باشد.

راهنمای گردشگری آبشار طبقه ای نیریز فارس

مکان های دیدنی آبشار نیریز و اطراف آن

با سفر به استان فارس و شهرستان نیریز علاوه بر بازدید از آبشار طبقه ای نیریز و طبیعت منحصربفرد آن می توانید از مناطق طبیعی و گردشگری اطراف این آبشار دیدن کنید. یکی از این مناطق دره پلنگان در شرق نی ریز است که دارای باغستان های انار، بادام، پسته و انواع میوه جات است. آبشار تارم نیز سفر شما را با طبیعت زیبایش غافلگیر می کند. 

تنگ بوخون، پهنابه، چشمه بناب، دهمورد و آباده، بيد بخون نیز از جمله مناطق گردشگری در شهرستان نیریز است. بدون شک با سفر به این آبشار به این منطقه سفری مهیجی خواهید داشت.

 

راهنمای گردشگری آبشار طبقه ای نیریز فارس

راه های دسترسی به آبشار طبقه ای نیریز

برای سفر به آبشار نیریز باید به شهرستان نیریز در استان فارس سفر کنید. این شهرستان در 200 کیلومتری شیراز و در شرق استان فارس قرار دارد. از شهرستان نیریز تا آبشار 10 کیلومتر فاصله است که بعد پیمایش این مسیر به این آبشار زیبا خواهید رسید.

 

راهنمای گردشگری آبشار طبقه ای نیریز فارس

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.