راهنمای طبیعت گردی و گردشگری تنگه براق اقلید فارس + راه های دسترسی و تجهیزات لازم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تنگه براق، تنگه ای زیبا در دل طبیعت استان فارس، که آن را به منطقه ای بکر و جذاب تبدیل کرده و شما می توانید ساعت ها از طبیعت لذت ببرید

 

راهنمای طبیعت گردی و گردشگری تنگه براق اقلید فارس

مطلب نیو – چشمانتان را ببندید، دره ای را تصور کنید که درختان سرسبز و زیبا در کنار رودخانه ای زلال قرار دارد و صدای آبشاری که از دل صخره ها به زمین می ریزد. این یک تصور واقعی ست. کافیست به استان فارس سفر کنید و آن را در واقیعت ببینید. یک منطقه فوق العاده و سرگرم کننده که شما می توانید نهایت لذت از طبیعت را در آنجا ببرید. 

  معرفی تونل برفی شهرستان ازنا + راه های دسترسی و بهترین زمان گردشگری

راهنمای طبیعت گردی و گردشگری تنگه براق اقلید فارس

 

تنگه براق 

تنگه براق یکی از مناطق تفریحی در دل طبیعت اقلید فارس است و از پر طرفدارترین مناطق گردشگری در این استان محسوب می شود. این منطقه یک روستای خوش آب و هوا است که در منطقه ای کوهستانی قرار دارد. زیبایی های تنگه براق انقدر زیاد است که نمی توان بیان کرد و فقط باید از نزدیک دید. تنگه ای که دیواره های مرتفع آن را احاطه کرده است و به زیبایی منطقه افزوده است. گاهی ارتفاع این دیواره ها به 300 متر نیز می رسد. پوششش گیاهی زیبا، چشمه های آب، صخره های جذاب، جذابیت منطقه را دوچندان کرده است.

 

راهنمای طبیعت گردی و گردشگری تنگه براق اقلید فارس

 

دیدنی های تنگه براق

تنگه براق آنقدر جذاب است که بتواند مدت ها شما را سرگرم کند. از دیدنی های این منطقه می توان به رودخانه دره اشاره کرد. رود کر، یکی از جذابیت های تنگه براق است که از رودخانه پالنگان سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه، در طی سالیان دراز، با شکاف در دل کوه،  شکاف‌هایی عظیم در بین صخره‌های به وجود آورده است.

آبشار تنگه براق یکی از زیباترین دیدنی های این تنگه است. ارتفاع این آبشار 40 متر است که آب سد درودزن پس از عبور از تنگه براق، به دیواره‌های صخره می‌رسد. آب‌های بالادست هم با عبور از یک دشت به آن می رسد و شکافی عمیق سرازیر می شود و  این آبشار زیبا را خلق می کنند. در نهایت این آبشار به حوضچه‌ها می‌ریزد که محل مناسبی برای آب‌تنی و آب بازی و لذت بردن از طبیعت است. دریاچه‌ ملاصدرا نیز در نزدیکی تنگ براق قرار دارد و در اراضی شيب دار آن فضایی بسيار جذاب و ديدنی در منطقه ايجاد كرده است. آبشار تماشایی و خروشان مارگون از شگفت انگیز ترین آبشارهای ایران است در نزدیکی این مکان جای گرفته است. 

از دیگر دیدنی های این تنگه می توان به سنگ نبشته تنگ براق اقلید اشاره کرد که هر کسی را شگفت زده میک ند. دو نبشته روی سنگ، به زبان اشکانی و پهلوی ساسانی، مهارت تیراندازی شاپور را تحسین می‌کنند که نشان دهنده حضور شاپور در این مکان است.  همچنین غارهای  آهکی زیبا که دیواره چپ تنگه قرار دارد با جلوه های حیرت انگیزش از عجایب این تنگه است. 

 

راهنمای طبیعت گردی و گردشگری تنگه براق اقلید فارس

 

همه چیز درباره سفر به تنگه براق

تنگه براق را برای یک سفره یک روزه انتخاب کنید. پیمایش این دره چیزی حدود نصف روز طول خواهد کشید. با توجه به شرایط تنگه بهتر است میانسالان یا کودکان را با خود همراه نکنید. تجهیزات و امکانات لازم همراهتان باشد. اگر قصد آب تنی و شنا دارید، لباس اضافه بردارید یا حتی اگر تمایل به شب مانی در دره را دارید وسایل کمپینگ به همراه داشته باشید. 

با توجه به اینکه تنگه براق یک منطقه کوهستانی است، بهترین زمان برای سفر به این منطقه بهار و تابستان است که هوایی معتدل و مطبوع دارد. فقط کافیست به اقلید فارس بروید و در مسیر سده قرار بگیریدو با عبور از سده خود را به روستای تنگه براق برسانید. 

 

راهنمای طبیعت گردی و گردشگری تنگه براق اقلید فارس

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.