خوردن کدام میوه ها باعث لاغری میشوند؟ + رژیم غذایی لاغری با میوه و سبزیجات

زمان مطالعه: 3 دقیقه

میوه ها به عنوان یک میان وعده طبیعی دارای انواع مواد معدنی می باشند که می توانند ما را در داشتن یک رژیم غذایی سالم کمک کنند در ادامه به بررسی چند میوه لاغر کننده می پردازیم

 

خوردن کدام میوه ها باعث لاغری میشوند؟ + رژیم غذایی برای لاغری با میوه و سبزیجات

 

نقش میوه ها در لاغری و کاهش وزن

میوه ها به عنوان یک میان وعده طبیعی دارای انواع ویتامین ها ، فیبر و سایر مواد مغذی می باشد که می تواند ما را در داشتن یک رژیم غذایی سالم کمک کنند.

همچنین میوه به طور کلی کم کالری می باشد و دارای فیبر زیادی می باشد که می تواند به کاهش وزن کمک کند.

فیبر کمک می کند که به ما احساس سیری دست دهد و از خوردن غذاهای پرکالری اجتناب کنیم.

در واقع خوردن میوه با کاهش وزن ،باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت ،فشار خون بالا، سرطان و بیماری های قلبی نیز می شود در ادامه این مطلب به بررسی چندین میوه که برای کاهش وزن مناسب میباشند می‌پردازیم.

  آشنایی با روش های لاغری سریع شکم بدون ورزش + رژیم تغذیه و تغییر عادات روزانه

خوردن کدام میوه ها باعث لاغری میشوند؟ + رژیم غذایی برای لاغری با میوه و سبزیجات

 

گریپ فروت

گریپ فروت یکی از میوه هایی است که با داشتن مقدار زیادی ویتامین A و ویتامین C می باشد.

قند این میوه با سرعت کمتری در جریان خون آزاد می‌شود و کمک به کاهش وزن و حفظ وزن می‌کند .مطالعات نشان داده است که افراد چاق با خوردن گریپ فروت و یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از غذا به مدت ۱۲ هفته قادر به کاهش وزن و بهبود سطح کلسترول شده اند.

 

خوردن کدام میوه ها باعث لاغری میشوند؟ + رژیم غذایی برای لاغری با میوه و سبزیجات

 

سیب

سیب کم کالری و سرشار از فیبر است و به کاهش وزن بسیار کمک می کند.

طی مطالعات انجام شده در بین سه گروه که هر کدام به ترتیب روزی سه عدد سیب، سه گلابی و سه کلوچه جو دوسر خوردند.

از بین این سه گروه گروهی که هر روز ۳ عدد سیب می خوردند موفق شدند که کاهش وزن بیشتری نسبت به سایر گروه ها داشته باشد سیب با داشتن مقدار زیادی فیبر سیر کننده می باشد.

 

خوردن کدام میوه ها باعث لاغری میشوند؟ + رژیم غذایی برای لاغری با میوه و سبزیجات

 

توت

توت نیز یک منبع غذایی کم کالری می‌باشد که حاوی مقادیر زیادی ویتامین c، منگنز و همچنین ویتامین K می باشد.

توت ها حاوی فیبر زیادی می باشند و می توانند احساس سیری طولانی مدتی به افراد بدهند مطالعات نشان داده است که مصرف توت می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و فشارخون و التهاب کمک کند.

کیوی

کیوی با داشتن مقدار زیادی ویتامین C ویتامین E فولات و فیبر دارای فواید قابل توجهی برای سلامتی می باشد و به کاهش فشارخون و کاهش سایز دور کمر نیز کمک شایانی می کند.

همچنین کیوی با خاصیت ملین بودن به سلامت روده‌ها کمک کرده و در کنترل قند خون نیز موثر می باشد. کیوی نیز قند خود را با سرعت کمتری آزاد می کند و باعث کاهش وزن می شود.

  جشن پیروزی «دختران فوتبالیست ایرانی» پس از اولین صعود به جام ملت های آسیا + فیلم

خربزه

خربزه کالری کمی دارد و مقدار زیادی آب دارد که باعث می شود به راحتی لاغری را تجربه کنید.

خربزه و هندوانه دارای منابع بسیار غنی از فیبر پتاسیم و آنتی اکسیدان ها و همچنین ویتامین c، بتاکاروتن و لیکوپن می باشند در کل میوه هایی که میزان آب بالا دارند می توانند در کاهش وزن به ما کمک کنند.

 

خوردن کدام میوه ها باعث لاغری میشوند؟ + رژیم غذایی برای لاغری با میوه و سبزیجات

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.