خلاصه و بررسی سریال جلال + معرفی بازیگران و زمان پخش

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 

معرفی سریال:

سریال جلال دارای مضمونی تاریخی مربوط به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می باشد و روایت مبارزات و جریانات انقلابی مربوط به مردم شهر تبریز را به تصویر کشیده است.

 

همچنین بخوانید: معرفی و نقد سریال کتونی زرنگی + بازیگران سریال

 

این سریال که ساخت و تولید شده صدا و سیما استان آذربایجان شرقی می باشد و به مناسبت پیروزی چهلمین سال انقلاب جمهوری اسلامی ایران و به سفارش شبکه یک صدا و سیما ساخته شده است است،در دهه فجر از شبکه یک سیما پخش می شود .

 

کارگردان، تهیه کننده و بازیگران:

کارگردان این سریال حسن نجفی و به تهیه کنندگی مهدی کریمی در سیمای مرکز آذربایجان شرقی ساخته شده است شروع این سریال از ابتدای دهه فجر امسال خواهد بود و یکی از مهمترین و سنگین ترین ساخته‌های استان آذربایجان شرقی به لحاظ فشردگی و پیچیدگی برای این استان بوده است و با حضور دویست هنرمند و حدود ۶۰ نفر عوامل ضبط و تولید این سریال یکی از سخت ترین پروژه های تلویزیونی برای این استان بوده.

 

 

از بازیگرانی که در سریال جلال به نقش آفرینی پرداخته اند می توان به حمیرا ریاضی،عمار تفتی،هادی افتخارزاده،رضا آبی پاک،کامیار شکیبایی و فاطمه شکری و……اشاره کرد

برخی از بازیگران این سریال از خود استان آذربایجان شرقی و همچنین از بازیگران رادیو و تلویزیون این استان انتخاب شده اند

 

 

زمان پخش :

سریال جلال در ۱۵ قسمت ساخته شده و هر شب بعد از پخش اخبار سراسری ساعت ۹ شب از شبکه اول سیما پخش می گردد و همچنین تکرار این سریال در روزهای آینده در ساعت ۱:۳۰ بامداد ۹:۳۰ صبح و  ۱۵ عصر از شبکه اول سیما مجدداً پخش خواهد شد

  فیلم کامل برنامه دورهمی «حامد آهنگی» با اجرای مهران مدیری + دانلود دورهمی حامد آهنگی

 

 

خلاصه سریال:

این سریال که مربوط به جریانات اجتماعی ، سیاسی و همچنین تاریخی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص مبارزات مردم تبریز در استان آذربایجان شرقی ساخته شده است در اصل یک مجموعه درام  همراه با پیشامدهای اجتماعی و تا   حدودی صحنه های شلوغ درگیریهای قبل از انقلاب و سالها می شود که نزدیک به  انقلاب ۵۷ ایران می باشد.

 

 

 

 

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

4 نظر

  1. خسته از سینما و تلوزیون ایران

    اینم اضافه کنید که تم اصلی داستان همون رمان معروف بینوایانه که سعی کردن رخت ایرانی تنش کنن. ژاور همون مامور تامینات سمج! جلال همون ژان والژان که بجای شهردا شده فرشچی! کوزت دختر رضاعی جلال که اینطوری شرعی شده مساله فرزند خواندگی کوزت! و نامزد کوزت که اینجا همسرش شده که باز شرعی شده! و احتمالا انقلاب ایران بجای انقلاب فرانسه در آخر جلال و دامادش رو مثل ژانوالژان و دامادش از چنگ ژاول نجات خواهد داد.
    تا جایی که من میدونم سازندگان فیلم وقتی فیلم رو توضیح میدن باید بگن که از همچین اثر معروفی برداشت شده. به این میگن رعایت اثل امانت یا همون کپی رایت امروزی. یاد آوری شه در صورت امکان.

    • عزیزم مگه نشنیدی زمین گرده پس هر جایی واسه خودش ژان والژان و کوزت داره و مختص فرانسه نیست چون که مال اونا بصورت یک داستان دراومده که نمیشه دلیلی بر این باشه که اینچنین افرادی فقط مختص فرانسه هست و هیچ کشور و قومی حق داشتن چنین انسانهایی رو ندارن این داستان مال ماست از جنس خود مردم ماست و برای مردم ماست حال شبیه داستانای دیگر کشورها باشه یا نباشه
      خودت را باور کن و سرزمین ات را باور کن و همچنین مردم ات را
      خسته هم نباش البته منم خستم اما خسته از دست آدمهای نان به نرخ روز خورها

  2. همون خسته ی قبلی

    عذر خواهی بابت اشتباهات تایپی! اصل بجای اثل! شهردار بجای شهردا…

    • بله میشه گفت اقتباسی از بینوایان بود، یا بهتره بگیم برداشتی آزاد از این داستان بود، ولی در کل کار خوبی بود هر چند کم کاستی هایی هم داشت ، اما باز هم میشه بعنوان یک کار مخاطب پسند ازش نام برد، خسته نباشید میگم به عوامل این سریال و احتمالا این مجموعه ادامه خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.