جدیدترین تصاویر و فیلم های جنگ اوکراین و روسیه + واکنش های جهانی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

صبح امروز پنجشنبه 24 فوریه روسیه به اوکراین حمله کرد. با جزئیات این خبر، واکنش های جهانی و عکس های آن با ما همراه باشید

 

جنگ اوکراین و روسیه

مطلب نیو – اولین ساعات بامداد پنجشنبه 24 فوریه حملات نظامی نیروهای روسیه به اوکراین آغاز شد. ساکنان شهر کی یف در تلاش هستند تا این شهر را ترک کنند.  همین موجب ترافیک سنگینی در شهر شده است.

همچنین در نقاط مختلف هر ساکنان به دنبال رفتن به ایستگاه های مترو و پناه گرفتن در آنها هستند. صف های طولانی برای اتوبوس ها و دستگاه خودپرداز بانک ها و پمپ بنزین ها تشکیل شده است. 

علیرغم نگرانی مردم، دولت اوکراین خواستار آرامش است و از رسانه ها و شهروندان اوکراینی خواسته است قبل از به اشتراک گذاشتن خبرها نسبت به صحت آن مطمئن شوند و هشدار داده است که اخبار جعلی یکی از بزرگترین تهدیدها برای کشور است.

سرهی نیکیفورت، سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین گفته است که روسیه روی هراس مردم اوکراین حساب باز کرده و از مردم خواست که قوی بمانند. 

  ماجرا و علت سفره تکاندن (قاضی زاده هاشمی) و پیشنهاد بازیگری به او + فیلم گفتگو

واکنش جوبایدن رئیس جمهور آمریکا جنگ اوکراین و روسیه

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای پوتین و روسیه را مسئول مرگ و ویرانی در پی حمله به اوکراین خواند و گفت آمریکا، متحدان و شریکایش پاسخی هماهنگ و قاطع به روسیه خواهند داد و مسکو را پاسخگو خواهند کرد.

بایدن گفته است، شرایط را در طول شب با تیم امنیت ملی اش زیر نظر خواهد داشت و پنجشنبه صبح با سران کشورهای گروه هفت ملاقات خواهد کرد. قرار است بایدن در پی این گفتگو باسران کشورهای هفت تصمیم خود را درباره پاسخ واشنگتن به مسکو به مردم آمریکا اعلام کند. 

جنگ اوکراین و روسیه

واکنش امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه

امانونل مکرون می گوید حمله روسیه به اوکراین تاریخ اروپا را تغییر خواهد داد. او در یک سخنرانی خطاب به مردم فرانسه گفت در کنار اوکراین خواهد بود. در ادامه افزود اقدامات روسیه پیامدهای بادوام و عمیقی برای این قاره خواهد داشت. 

جنگ اوکراین و روسیه

کاروان نظامی روسیه در مسیر کی‌یف

عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در حالی برگزار می‌شود که هیأت‌های روس و اوکراینی در شهر «گومل» بلاروس روز گذشته (دوشنبه) پس از جنجال‌هایی با یکدیگر نشست برگزار کردند و هیأت روس، خلع سلاح اوکراین را شرط توافق با کی‌یف مطرح کرد و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که برای تفاهم با روسیه خواهان آتش‌بس فوری و خروج نظامیان روس از قلمرو اوکراین است.

رئیس جمهوری اوکراین در سخنانش خطاب به اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد کشورش در جنگ با روسیه پیروز خواهد شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خطاب به پارلمان اروپا گفت: کشورش تا عقب راندن نیروهای روسی می جنگد.او همچنین از اعضای اتحادیه اروپا درخواست کرد تا ثابت کنند در کنار اوکراین می مانند و از این کشور پشتیبانی می کنند.

جنگ اوکراین و روسیه

 

 جنگ اوکراین و روسیه

 

جنگ اوکراین و روسیه

جنگ اوکراین و روسیه

جنگ اوکراین و روسیه

جنگ اوکراین و روسیه

جنگ اوکراین و روسیه

جنگ اوکراین و روسیه

جنگ اوکراین و روسیه

جنگ اوکراین و روسیه

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.