ثبت نام کارت سوخت المثنی + نحوه پیگیری کارت سوخت خودروی شخصی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

ثبت نام کارت سوخت المثنی + نحوه پیگیری کارت سوخت خودروی شخصی

 

"با

 

اگر کارت سوخت خودرو مفقود شود چه مراحلی را باید دنبال کنیم برای ثبت نام مجدد کارت سوخت و پیگیری آن:

با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در سالهای گذشته و اعلام شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی برای کسانی که فاقد کارت بنزین هستند یا کارت سوخت آنها مفقود شده است از تاریخ 9 اردیبهشت 98 امکان این ثبت نام برای این افراد فراهم گردیده است و با توجه به اجرای مجدد طرح سهمیه بندی از آبان ماه جاری این افراد تا زمان صدور کارت  المثنی باید از بنزین آزاد (لیتری 3000 تومان) استفاده کنند.

با توجه به یک جدول زمان بندی که توسط شرکت ملی پخش فراوردهای نفتی ایران اعلام کرده است.

اگر کارت خودرو یا موتور سیکلیت شما گم شود باید بر اساس یکی از روش های زیر اقدام به ثبت نام جهت دریافت کارت سوخت المثنی کنید.

توجه:افرادی که کارت سوخت فعال دارند درصورت ثبت نام کارت سوخت اولیه برای  این افراد غیرفعال خواهد شد//افرادی که فاقد کارت بنزین می باشند ثبت نام کنند//

ردیف سوال پاسخ
1 هموطنانی که درخواست المثنی را در سامانه دولت همراه ثبت نموده اند برای پیگیری چه اقدامی انجام دهد آیا امکان حذف ثبت نام وجود دارد، امکان پیگیری از سایت GSB وجود دارد؟ با عنایت به الزام استفاده از کارت های هوشمند سوخت در تاریخ مقرر کسانی که در سایت دولت همراه ثبت نام نموده اند با استعلام در قسمت پیگیری می توانند از وضعیت تایید ثبت نام خود اطمینان حاصل نمایند.

لازم به ذکر است برای تمام کسانی که ثبت نام آنها تایید شده  صادر و به نشانی آنها ارسال می گردد، همچنین امکان حذف ثبت نام وجود ندارد.

2 در خصوص حذف رمز کارت هوشمندسوخت چه اقدامی می توان انجام داد؟  ابتدا با درج چهاررقم شماره ملی کسی که کارت سوخت به نام اوصادر شده است.

به عنوان پیش فرض اقدام نمایند در غیر اینصورت وعدم پذیرش رمز پیش فرض ، با مراجعه به یکی از نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اقدام به حذف آن نمایید.

3 نحوه درخواست المثنی کارت هوشمند چگونه است؟ با مراجعه به دفاتر پلیس +10 اقدام به درخواست المثنی کارت بنزین نمود.
4 اگر هنگام قراردادن کارت هوشمند در تلمبه جایگاه با پیغام (تاریخ 1/10/93) مواجه شوند چه اقدامی می توان انجام داد؟ با مراجعه به یکی از نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اقدام به حذف آن نمایید.
5 اجرایی شدن طرح استفاده از کارت هوشمند سوخت در کل کشور چه زمانی است؟ الزام استفاده تدریجی از کارت هوشمندسوخت از تاریخ 20/5/98 با اولویت کلان شهرهای تهران، البرز، اصفهان و تبریز می باشد.

روش اول:مراجه به دفاتر پلیس+10 با ارائه مدارک لازم برای ثبت نام 

1- خودروهای دولتی و وانت بار و شخصی و موتورسیکلت و همچنین مالکان خودروهای قولنامه ای می توانند همچون گذشته به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند.

2-مالکان خودروهای سوخت نو برای دریافت کارت  به دفاتر پستی باید مراجعه کنند.

روش دوم:مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی (www.mob.gov.ir ) و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی و ثبت اطلاعات. این سامانه از ۵ آذرماه در دسترس عموم قرار می گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.

روش سوم:دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت بنزین المثنی از تاریخ ۵ آذر ماه به شرح زیر:

نسخه های Android و IOS  این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:

  • سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
  • ایران اپس(iranapps.ir)
  • کافه بازار (cafebazaar.ir)
  • اپ استور (appstore.ir)

اطلاعیه:

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی: متقاضیانی که برای صدور کارت المثنی با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و یا از طریق سامانه دولت همراه ثبت نام کرده‌اند باید همچنان منتظر باشند تا کارت آن‌ها صادر و به درب منازلشان ارسال شود.
اطلاع از آخرین وضعیت صدور کارت: سایت epolic.ir
از ابتدای آبان 98همچنین رمز کارت سوخت همه مشترکان که به چهار رقم آخر کد ملی تغییر کرده بود به رمز اولیه کارت باز گشت.

پیگیری کارت بنزین از پلیس با پیامک لازم است یک پیامک به شکل زیر به شماره 1101202040 ارسال کنید:

برای موتورسیکلت: ابتدا حرف M، سپس ستاره، سپس شماره VIN.
برای خودرو: ابتدا حرف V، سپس ستاره، سپس شماره VIN.

پیگیری کارت سوخت

سوالات متداول:

1-اگر مالک خودرو دارای سیم کارت به نام خود نباشد چه کاری باید انجام دهد؟

الزاما برای ثبت نام اینترنتی باید شماره تلفن همراه به نام مالک باشد و در غیر این صورت برای ثبت نام باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه شود.

2-درصورت فراموشی رمز کارت خودرو یا موتورسیکلت چه باید بکنیم؟

مالکان خودرو یا موتور سیکلت دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده اند،

امکان بازیابی رمز برای آنها فراهم شده است و نیاز به ثبت نام کارت المثنی ندارند.

چهار رقم آخر کد ملی مالک خودرو رمز پیش فرض همه کارتهای سوخت است.

3-اگر مالک خودرو فوت کند یا تغییر نشانی داشته باشد چگونه برای دریافت کارت سوخت باید عمل کرد؟

برای این موضوع باید پس از انحصار وراثت از طریق دفاتر پلیس +10 و برابر ضوابط قبلی اقدام نمایید.

شرایط جدید ثبت‌نام کارت سوخت المثنی

شرایط جدید ثبت‌نام کارت سوخت المثنی

متقاضیان صدور کارت سوخت المثنی از صبح فردا می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ در سراسر کشور، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند، اظهار کرد:

اولویت صدور کارت سوخت المثنی برای خودروهای نفت‌گازسوز و خودروهای عمومی بنزین‌سوز است ولی مالکان خودروهای شخصی بنزین‌سوز نیز می‌توانند درخواست خود را برای صدور کارت سوخت المثنی ثبت کنند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه متوسط زمان انتظار برای صدور کارت سوخت المثنی خودروهای شخصی به یک ماه هم رسیده بود، گفت:

در زمان حاضر با توجه به اولویت صدور کارت سوخت خودروهای نفت‌گازسوز و خودروهای عمومی بنزین‌سوز، متوسط زمان انتظار مالکان خودروهای شخصی بنزین‌سوز برای صدور کارت سوخت المثنی، حداکثر ۴۵ روز است.

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.