آخرین خبرها
خانه / ورزش و تناسب اندام / تاثیر کافئین بر چربی سوزی + بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

تاثیر کافئین بر چربی سوزی + بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کافئین یکی از مواد اصلی موجود در قهوه می باشد و جزء اکثر مکمل های چربی سوزی می باشد و کمک شایانی به کاهش بافت‌های چربی می دهد و متابولیسم بدن را نیز افزایش می دهد در ادامه به بررسی نقش کافئین در سوخت و ساز بدن و تاثیر آن بر لاغری می‌پردازیم

 

تاثیر کافئین بر چربی سوزی + بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

 

قهوه و عملکرد کافئین

قهوه شامل مواد بیولوژیکی زیادی می باشد که یکی از مهمترین آنها کافئین می باشد

کافئین با افزایش سلولهای عصبی و ترشح کننده های عصبی مانند دوپامین می تواند نقش اساسی در تامین انرژی و بیداری بیشتر داشته باشد

از این طریق قهوه می‌تواند به شما کمک کند تا فعال تر باشید و احساس خستگی نکنید قهوه میتواند به طور متوسط ۱۱ تا ۱۲ درصد عملکرد ورزشی ورزشکاران را نیز می‌تواند بهبود ببخشد

تاثیر کافئین بر چربی سوزی + بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

 

کافئین و چربی سوزی

قهوه میتواند به خوبی به تحریک بافت‌های چربی کمک کند. کافئین سیستم عصبی را تحریک میکند که سیگنال های مستقیم را به سلول‌های چربی ارسال کند و به آنها می‌گوید که چربی را تجزیه کنید

این کار با افزایش سطح هورمون اپینفرین در خون انجام می شود اپینفرین به عنوان آدرنالین نیز شناخته می‌شود و از طریق خون به بافت های چربی منتقل می‌شود و به آنها سیگنال می‌دهد تا چربی ها را تجزیه کرده و در خون آزاد کنند

آزاد کردن اسیدهای چرب در خون به کاهش چربی کمک نمی کند مگر اینکه کالری بیشتری از میزان رژیم خود مصرف نکنید که این کار نیز از طریق رژیم غذایی و کم خوردن یا ورزش امکان پذیر است

 

تاثیر کافئین بر چربی سوزی + بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

 

کافئین و افزایش متابولیسم

یکی دیگر از کارایی های قهوه و کافئین افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن میباشد.

قهوه سرعت سوزاندن کالری را افزایش می‌دهد. به سرعت سوزاندن کالری در حالت استراحت میزان متابولیسم گفته می شود.

هرچه میزان متابولیسم بدن شما بیشتر باشد کاهش وزن آسان تر خواهد بود. مصرف کافئین می تواند متابولیسم را ۳ تا ۱۱ درصد افزایش دهد طی مطالعات انجام شده مشخص شده که کافئین در افراد لاغر چربی سوزی را تا ۲۹ درصد و در افراد چاق تا ۱۰% افزایش می‌دهد.

 

تاثیر کافئین بر چربی سوزی + بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

 

کافئین و کاهش وزن

کافئین در کوتاه مدت می تواند میزان متابولیسم را افزایش داده و چربی سوزی را افزایش بدهد اما بعد از مدتی اثرات و کارآیی آن متوقف می شود اما حتی اگر قهوه یا کافئین باعث نشود که شما کالری بیشتری در دراز مدت مصرف کنید باز هم این احتمال وجود دارد که اشتها را کم کند و به شما کمک کند کمتر غذا بخورید

 

تاثیر کافئین بر چربی سوزی + بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

 

بهترین زمان و میزان نوشیدن قهوه

از آنجایی که قهوه رابطه مستقیمی با هورمون کورتیزول دارد توصیه می‌شود در زمانی مصرف شود که میزان این هورمون در بدن کاهش یافته است یکی از این زمان ها بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح می باشد و می تواند شادابی و هوشیاری زیادی به شما بدهد

اگر ورزشکار هستید بهترین زمان مصرف قهوه قبل از ورزش برای دریافت انرژی لازم می باشد و شما را در تمرین هوشیار تر می کند نوشیدن قهوه پس از تمرین نیز می‌تواند اسپاسم عضلانی ناشی از ورزش را کاهش دهد

 تاثیر کافئین بر چربی سوزی + بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[کل: 0 میانگین: 0]

 
 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *