تاثیر ورزش «یوگا» بر سلامتی و تناسب اندام + یوگا و کاهش استرس

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در این مطلب می خواهیم درباره یوگا و تاثیرات مفیدی که بر روی بدن می گذارد برای شما عزیزان توضیحاتی ارائه دهیم ، با ما همراه باشید

یوگا
یوگا

5 مزیت یوگا که دانش روز آن را تایید می کند

یوگا از کلمه سانسکریت “yuji” به معنای یوغ یا اتحاد گرفته شده است ، عملی قدیمی است که ذهن و بدن را به هم نزدیک می کند.

این شامل تمرینات تنفسی ، مدیتیشن و ژست هایی است که برای تشویق آرامش و کاهش استرس طراحی شده است ، گفته می شود که تمرین یوگا فواید زیادی برای سلامتی روحی و جسمی به همراه دارد ، هرچند همه این فواید توسط علم پشتیبانی نشده اند.

این مقاله نگاهی به 5 مزیت یوگا مبتنی بر شواهد دارد.

  ورزش اَیکیدو (Aikido) چیست؟ + آنچه درباره اَیکیدو نمیدانید

1. می تواند استرس را کاهش دهد

یوگا به دلیل توانایی خود در کاهش استرس و تقویت آرامش شناخته شده است در حقیقت ، مطالعات متعدد نشان داده است که می تواند ترشح کورتیزول ، هورمون استرس اولیه را کاهش دهد

یک مطالعه با پیروی از 24 زنی که خود را دچار اضطراب احساسی می دانند ، تأثیر قدرتمند یوگا بر استرس را نشان داد.

تاثیرات یوگا
تاثیرات یوگا

بعد از یک برنامه یوگا سه ماهه ، میزان کورتیزول در زنان به طور قابل توجهی پایین بود آنها همچنین دارای سطح استرس ، اضطراب ، خستگی و افسردگی کمتری بودند.

مطالعه دیگری که روی 131 نفر انجام شد نتایج مشابهی داشت که نشان می دهد 10 هفته یوگا به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند همچنین به بهبود کیفیت زندگی و سلامت روان کمک کرد.

یوگا هنگامی که به تنهایی یا همراه با سایر روش های کاهش استرس مانند مدیتیشن استفاده می شود ، می تواند یک روش قدرتمند برای کنترل استرس باشد.

 

استرس
استرس

2. اضطراب را برطرف می کند

بسیاری از افراد شروع به تمرین یوگا به عنوان راهی برای کنار آمدن با احساس اضطراب می کنند.

به اندازه کافی جالب توجه است ، تحقیقات زیادی نشان می دهد که یوگا می تواند به کاهش اضطراب کمک کند.

در یک مطالعه ، 34 زن مبتلا به اختلال اضطراب دو بار در هفته و به مدت دو ماه در کلاس های یوگا شرکت کردند.

اضطراب
اضطراب

3. ممکن است التهاب را کاهش دهد

علاوه بر بهبود سلامت روان ، برخی مطالعات نشان می دهد که تمرین یوگا ممکن است التهاب را نیز کاهش دهد.

التهاب یک پاسخ ایمنی طبیعی است ، اما التهاب مزمن می تواند به توسعه بیماری های پیش التهابی مانند بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان کمک کند.

یک مطالعه در218 شرکت کننده را به دو گروه تقسیم کرد: کسانی که به طور منظم یوگا تمرین می کردند و کسانی که این کار را نمی کردند سپس هر دو گروه تمرینات متوسط ​​و سختی را برای القای استرس انجام دادند.

پس از آزمایشات مشخص شد که گروه دارای برنامه ورزشی یوگا نتایجی غیرقابل تصور به دست آورده اند که مبنی برکاهش التهاب و مشکلاتی از این دست بود.

4. می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد

از پمپاژ خون در سراسر بدن تا تأمین مواد مغذی مهم به بافت ها ، سلامت قلب شما یک جز اساسی در سلامت کلی است.

مطالعات نشان می دهد که یوگا می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کرده و چندین عامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

سلامت قلب
سلامت قلب
5. کیفیت زندگی را بهبود می بخشد

یوگا به عنوان یک درمان کمکی برای بهبود کیفیت زندگی برای بسیاری از افراد به طور فزاینده ای رایج می شود.

در یک مطالعه ، 135 سالمند به شش ماه یوگا ، پیاده روی یا یک گروه کنترل اختصاص یافتند تمرین یوگا در مقایسه با سایر گروه ها کیفیت زندگی و همچنین خلق و خو و خستگی را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد

 
 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *