بیوگرافی «گلشیفته فراهانی» و همسرش + ماجرای مهاجرت و ستاره شدن در IMDB

زمان مطالعه: 4 دقیقه

 

گلشیفته فراهانی با نام اصلی رهاورد فراوانی  سال ۱۳۶۲ در تهران می باشد و بازیگر سینما تئاتر ایران است پدرش بهزاد فراهانی یکی از بازیگران برجسته ایران و مادرش فهیمه رحیمی نیا میباشد  در ادامه با بیوگرافی گلشیفته فراهانی با ما هممراه باشید .

 

 

بیوگرافی

گلشیفته فراهانی با نام اصلی رهاورد فراهانی متولد 19 تیر ماه سال ۱۳۶۲ در تهران می باشد و بازیگر سینما تئاتر ایران است. پدرش بهزاد فراهانی یکی از بازیگران برجسته ایران و مادرش فهیمه رحیمی نیا میباشد . در حال حاضر مقیم کشور فرانسه است . او بازیگر سینما و تئاتر و همچنین خواننده و نوازنده ایرانی میباشد یک خواهر بزرگتر از خودش به نام شقایق فراهانی دارد که او نیز یکی از بازیگران برجسته سینما و تلویزیون ایران است.

  بیوگرافی «پویا رحمانی» کشتی گیر ساحلی + ماجرای دوپینگ و پس گرفتن مدال طلای او

 

آغاز فعالیت هنری

گلشیفته فراهانی فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۷۶ آغاز کرد او در سال ۷۶ در حالی که ۱۴ ساله بود با بازی در فیلم درخت گلابی ساخته داریوش مهرجویی موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر شد .

 

 

فعالیت های دیگر

بازیگری گلشیفته فراهانی در زمینه خوانندگی نیز فعالیت دارد و این فعالیت را پس از خروج از کشور جدی تر دنبال کرد تاکنون ترانه‌هایی نظیر جستجوی سرنوشت جز تو و سکوت توسط این بازیگر خوش آتیه و جوان کشور ما اجرا شده است او همچنین در سال ۲۰۱۴ با گروه فرانسوی جبر اوکی در زمینه خوانندگی همکاری داشته و درد تک آهنگ پولا هنر خود را به نمایش گذاشته است.

 

 

ازدواج

گلشیفته فرهانی در سال ۱۳۸۴ با امین مهدوی یکی از عوامل فیلم بابا عزیز گلشیفته در آن ایفای نقش می کرد ازدواج کرد متولد سال ۱۳۵۳ مترجم زبان های انگلیسی فرانسه عربی و اثبات مولی است پس از خروج گلشیفته از ایران به مدت دو سال با همسرش در خارج از کشور زندگی کرده اما پس از مدتی به دلایلی که در رابطه با من صحبت نکرده است از هم جدا می شود

اما چند بعدی گلشیفته فراهانی با کریستوس دورژ ازدواج می کند.

 

گلشیفته فراهانی با نام اصلی رهاورد فراوانی  سال ۱۳۶۲ در تهران می باشد و بازیگر سینما تئاتر ایران است پدرش بهزاد فراهانی یکی از بازیگران برجسته ایران و مادرش فهیمه رحیمی نیا میباشد  در ادامه با بیوگرافی گلشیفته فراهانی با ما هممراه باشید

 

حواشی 

گل شیفته فراهانی فراهانی پس از خروج از کشور برای مجله مادام فیگارو مقابل دوربین رفت و یک سری از عکسهای نیمه برهنه او در فضای مجازی منتشر شد .بعدها خود گلشیفته فراهانی در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت که من هدف و انگیزه خاصی از انداختن این عکس های عریان نداشته‌ام و نمی‌خواستم موضوع خاصی را مطرح کنم.

این اقدام گلشیفته فراهانی اعتراض و حتی حمایت های زیادی را به همراه داشت و خیلی جنجال به پا کرد.

 

 

افتخارات

گلشیفته فراهانی تا کنون به عنوان داور در جشنواره بین المللی فیلم مراکش در سال ۲۰۱۳ همچنین در سال ۲۰۱۰ در جشنواره فیلم لوکارنو باز هم به عنوان هیئت داوران حضور داشته است . 

 

 

فیلم ها

-به نام پدر-۱۳۸۴

-نیوه مانگ، گیس بریده، میم مثل مادر، سنتوری، ارابه مرگ و یک ذره امید-۱۳۸۵

-همیشه پای یک زن در میان است و دیوار-۱۳۸۶

-درباره الی-۱۳۸۷

-یک مشت دروغ-۲۰۰۸‌

‎‎ تئاترشناسی‌

-مریم و مرداویج-۱۳۸۲

-نرگس سیاه-۱۳۸۳

-مفتش-۱۳۸۴‌

و…

 

 

 

گلشیفته فراهانی در لیست 2020 در IMDB

با اعلام سایت imdb: گلشیفته فراهانی در جمع ده ستاره نوظهور سینما در سال 2020 قرار گرفت،در مجموع این لیست ده نفره در سایت IMDB حدود 200 میلیون بازدید یکتا داشته است. در رتبه هشتم این لیست گلشیفته فراهانی قرار گرفته که امسال با فیلم Extraction تمام توجهات را به خود جلب کرد. سایت IMDB درباره فراهانی می نویسد:« فراهانی با بازی در فیلم «مجموعه دروغ ها» ریدلی اسکات به اولین بازیگر زن ایرانی بعد از انقلاب تبدیل شد که در یک فیلم هالیوودی ایفای نقش می کند.

 

 

انتشار عکس برهنه «گلشیفته فراهانی»

انتشار یک عکس برهنه از «گلشیفته فراهانی» بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه شخصی اینستاگرامش که سالهاست به خارج مهاجرت کرده باعث جنجال های در فضای مجازی شد

 

 

 

 

 

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.