بیوگرافی پوری بنایی و همسرش بهروز وثوقی + ماجرای آشنایی و طلاق

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پوری بنایی از بازیگران مطرح پیش از انقلاب و  همسر بهروز وثوقی که طی جریاناتی از او جدا شد. با بیوگرافی این هنرمند با ما همراه باشید 

 

بیوگرافی پوری بنایی و همسرش بهروز وثوقی

 

بیوگرافی پوری بنایی

پوری بنایی متولد 19 مهر ماه  1319 در اراک می باشد. او شش خواهر و یک برادر دارد که همگی خواهرانش در آمریکا زندگی می کنند. پوری بنایی در پنج سالگی به همراه خانواده به تهران نقل مکان کردند. او تحصیلکرده و دیپلم ادبی دارد و از بازیگران پیش از انقلاب می باشد.

 به گفته پوری بنایی، او عاشق سینما و هنر پیشگی بوده است ولی به علت مخالفت پدر و احترامی که برای او قائل بوده است از عشق خود هیچ وقتی حرفی نزده است. آشنایی نصرت الله وحدت با زن عموی وی باعث شد، رضایت پدر پوری را به شرط نپوشیدن لباس های نامناسب را جلب کند.

در آن دوران، دوره های چهارساله ای برای هنر پیشگی توسط وزارت فرهنگ و هنر در آمریکا برگزار می شد که پوری بنایی در آن شرکت کرد. او در نهایت سال 1343 و در سن 24 سالگی با فیلم «عروس فرنگی» به کارگردانی نصرت‌ الله وحدت به عرصه هنر پیشگی وارد شد.

  بیوگرافی مهدی مدرس (خواننده پاپ) + علت ممنوع التصویری و ماجرای مهاجرت

بیوگرافی پوری بنایی و همسرش بهروز وثوقی

فعالیت های هنری پوری بنایی

پوری بنایی در حدود 88 فیلم به ایفای نقش پرداخته است. بخشی از فعالیت های هنری پوری بنایی در دروان هنر پیشگی او شامل این آثار می باشد:

در سن 29 سالگی در فیلم قیصر و در نقش اعظم در کنار چهره های مطرحی چون بهروز وثوقی، جمشید مشایخی و ناصر ملک مطیعی.

ایفای نقش در فیلم کوچه مردها به کارگردانی سعید مطلبی در کنار محمد علی فردین.

ایفای نقش در فیلم های مشترک محصول ایران با فرانسه، آمریکا، ترکیه و ژاپن که در مجموع 10 فیلم محصول مشترک می باشد. 

پوری بنایی بعد از بازی در فیلم مریم و مانی به کارگردانی کبری سعیدی در سال 57 هرگز دوست نداشت در سینمای بعد از انقلاب ایفای نقش داشته باشد. با این وجود در  سال 86 به اصرار و درخواست عباس کیارستمی بعنوان یکی از صد بازیگری زن تماشاگر در فیلم «شیرین» حضور داشت.

بیوگرافی پوری بنایی و همسرش بهروز وثوقی

ماجرای آشنایی و طلاق پوری بنایی و بهروز وثوقی

پوری بنایی و بهروز وثوقی در دوران فعالیت های هنری شان، دو همکار و دوست بودند که به مرور تبدیل به عشق و در نهایت ازدواج شد. به گفته خود پوری بنایی دوران عشق آنها ادامه داشت تا زمانی که سر و کله فائقه آتشین یا همان گوگوش پیدا شد. در دوران نامزدی آنها، گوگوش درگیر مسائل طلاق از محمود قربانی، همسرش بود. 

گوگوش بعد از طلاق از همسرش و در نهایت با لوندی مخصوص خود، قاپ بهروز رو زد و بین آنها فاصله و جدایی انداخت. با بهروز وثوقی ازدواج کرد که هر چند زندگی مشترک آنها به یک سال هم نکشید. 

بیوگرافی پوری بنایی و همسرش بهروز وثوقی

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.