بیوگرافی و اینستاگرام «آیرین شیوایی» محقق فوق دکترا ایرانی – آمریکایی (از سفر به قطب تا ناسا)

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 عکس های آیرین شیوایی محقق ایرانی آمریکایی

آرین شیوایی محقق و دکترای رشته اختر فیزیک می باشد. با بیوگرافی و رزومه علمی این محقق در ادامه مطلب همراه ما باشید

 

 

بیوگرافی آیرین شیوایی

آیرین شیوایی فارغ التحصیل رشته فیزیک در مقطع کارشناسی از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل رشته اختر فیزیک در مقطع دکترا از دانشگاه کالیفرنیا ریورساید و عضو تیم علمی جیمز وب می باشد.

  بیوگرافی «مایک تایسون» قهرمان و اسطوره بوکس + زندگی شخصی و حواشی جنجالی

 عکس های آیرین شیوایی محقق ایرانی آمریکایی

از سفر به قطب جنوب تا ناسا

آیرین شیوایی از معدود کسانی ست که به قطب جنوب سفر کرده است. او در یک سفر علمی بین المللی که دانش‌آموزان و دانشجویان از سراسر دنیا در آن شرکت کرده بودند تنها نماینده ایران بود. این برنامه را یک مؤسسه بین‌المللی در کانادا حمایت می کرد. هزینه سفر او را انوشه انصاری پرداخته بود. او به قطب سفر رفت و تحقیقات علمی را آنجا به صورت گروهی انجام دادند.

حالا آیرین شیوایی عضو  ناسا و تیم علمی جیمز وب می باشد. ناسا با همکاری آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا مدت هاست در حال کار بر روی تلسکوپ جیمز وب است که بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه شده است. آیرین شیوایی در توسعه این تلسکوپ بسیار مهم نقش به سزایی را ایفا کرده است.

او در سایت خود درباره نقش اش در ساخت این تلسکوپ گفته است: در رصدخانه استیوارد دانشگاه آریزونا، من عضوی از تیم‌ علمی “رصد زمان تضمین شده”(GTO) ابزار فروسرخ میانی(MIRI) و دوربین مادون قرمز نزدیک(NIRCam) هستم.

وب به چهار ابزار علمی برای کمک به مشاهدات خود مجهز شده است. اینها شامل دوربین مادون قرمزنزدیک(NIRCam)، طیف‌نگار مادون قرمز نزدیک(NIRSpec)، ابزار مادون قرمز میانی(MIRI) و حسگر هدایت دقیق/تصویرگر مادون قرمز نزدیک و طیف‌نگار بدون شکاف(FGS-NIRISS) هستند.

 عکس های آیرین شیوایی محقق ایرانی آمریکایی

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.