بیوگرافی «هانا کامکار» بازیگر تئاتر و همسرش + آدرس اینستاگرام و ماجرای خداحافظی از بازیگری

زمان مطالعه: 3 دقیقه

عکس و اینستاگرام هانا کامکار

هانا کامکار یکی از بازیگران خوب تئاتر ایران می باشد که صدای خوبی نیز دارد. با بیوگرافی، زندگی شخصی و سوابق هنری این بانوی هنرمند همراه ما باشید

 

 

بیوگرافی هانا کامکار

هانا کامکار  27 شهریور  سال 1359 در تهران متولد شد. او از بازیگران خوب تئاتر کشورمان می باشد که در زمینه خوانندگی نیز فعال است و صدای خوبی دارد. پدر او بیژن کامکار از نوازندگان خوب دف می باشد.

  بیوگرافی «سعیده پاکرو» خواهر افسانه پاکرو + اینستاگرام و زندگی شخصی

عکس و اینستاگرام هانا کامکار

ازدواج و تحصیل

از وضعیت تاهل هانا کامکار اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. به نظر می رسد او مجرد باشد. او فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه سوره در مقطع کارشناسی می باشد. البته او در زمینه عکاسی، و سازهای کمانچه و ویلن نیز آموزش دیده است.

عکس و اینستاگرام هانا کامکار

شروع با فعالیت هنری

هانا کامکار فعالیت هنری خودش را ابتدا با موسیقی آغاز کرد. ابتدا نوازندگی دایره و سپس در نزد پدرش نوازندگی دف را آموخت. در همان کودکی نزد ارسلان کامکار ویلن کلاسیک را آموخت و سپس برای آموختن کمانچه نزد اردشیر کامکار رفت. 

بعد از آموختن سازهای مختلف به سمت خوانندگی رفت و ردیف آوازی را نزد استاد نجمه تجدد آموخت. او در نهایت به عضویت گروه موسیقی کامکارها در آمد.

خانم کامکار علاوه بر موسیقی در زمینه فیلمسازی و عکاسی نیز فعالیت می کند. او توانسته سه فیلم کوتاه و یک مستند بلند بسازد. بعد از آموختن عکاسی در نزد اساتید به نام نیز چندین نمایشگاه عکاسی برگزارکرده است. 

او در کلاس های بازیگری نیز شرکت کرد و توانست در سریال آقا و خانم تجربه و نمایش نیمروز خواب آلود نقش آفرینی کند. جدی ترین فعالیت هانا در زمینه بازیگری تئاتر می باشد که در کنار آن آواز خوانی نیز می کند.

عکس و اینستاگرام هانا کامکار

فعالیت های دیگر

هانا کامکار در کنار فعالیت های هنری یکی از فعالان محیط زیست می باشد که در این زمینه فعالیت های جدی را انجام داده است. او عضو  شورای سیاستگزاری نخستین جشنواره موسیقی سبز می باشد. 

او به تدریس خصوص دف نیز مشغول است و مدیریت هنری گروه دف نوازان تخت جمشید و همخوانی و نوازندگی دف در دو کنسرت تهران را در کارنامه هنری خود دارد. 

عکس و اینستاگرام هانا کامکار

ماجرای خداحافظی از بازیگری

هانا کامکار در پست اینستاگرامی خودش خبر از خداحافظی خود از دنیای بازیگری تئاتر در ایران داد. متن پست به این شرح می باشد:

“بزرگواران

من با آخرین بازی ام در نمایش هاری به دلیلی مشکل غیر قانونی ممنوعیت خوانندگان زنان ایران و هدفمندی بر ادامه مسیرم در خوانندگی و فیلمسازی، با بازیگری تئاتر ایران خداحافظی خواهم کرد.

خوشحال خواهم شد برای واپسین بار با چشم های زیبای تان در پایان هر اجرای این نمایش که با جان دوستش می دارم، انرژی ام بخشید و بدرقه ام کنید.”

بهمن بابازاده نیز در پیامی گفت: نمیدانید این خبر چقدر دردناک است. هانا کامکار به دلیلی “ممنئنعیت خوانندگی زنان در ایران” از بازیگری در تئاتر خداحافظی کرد. او گفته حضورش در “نمایش هاری” آخرین حضورش خواهد بود. بارها دادگاهی شده و حکمهای مختلف: به خاطر خوانندگی! پهنای صدای او و نقش آفرینی هایش، هرگز فراموش نخواهد شد.

عکس و اینستاگرام هانا کامکار

اینستاگرام

صفحه اینستاگرامی هانا کامکار به آدرس hanakamkar  می باشد که بیش از 147k  دنبال کننده دارد. 

عکس و اینستاگرام هانا کامکار

عکس و اینستاگرام هانا کامکار

عکس و اینستاگرام هانا کامکار

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.