بیوگرافی «عثمان کاوالا» و ماجرای دستگیری + کابوس جامعه مدنی برای اردوغان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عثمان کاوالا فعال و از چهره های برجسته جامعه مدنی ترکیه مدت هاست که زندانی ست. با بیوگرافی و ماجرای زندانی او با ما همراه باشید

 

بیوگرافی عثمان کاوالا و ماجرای دستگیری او

بیوگرافی عثمان کاوالا

عثمان کاوالا در 2 اکتبر 1957  متولد شد. او در کالج رابرت در استانبول تحصیل کرده است و در رشته مدیریت در دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا و اقتصاد در دانشگاه منچستر در انگلستان فارغ التحصیل شده است. مقطع دکتری خود را در نیویورک آغاز کرد ولی بعد از فوت پدرش به استانبول بازگشت.

او یک تاجر موفق است که علاوه بر تجارت فعال و نیکوکار و همینطور در زمینه های سیاسی فعالیت میی کند. میباشد او تاجر، فعال، نیکوکار و زندانی سیاسی ترکیه است. او سالهاست که از بسیار از سازمان های جامعه مدنی ضد اردوغان حمایت می کند.

عثمان کاوالا بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره Anadolu Kültür  در استانبول است که  یک سازمان غیرانتفاعی در زمینه هنر و فرهنگ است.

او در سال 2019 به خاطر تلاش هایش در جهت حفاظت از میراث فرهنگی در خر ترکیه بیست و یکمین جایزه میراث باستان شناسی اروپا را ترکیه دریافت کرد. در سال 2019 هفدهمین جایزه آزادی اندیشه و بیان Ayşenur Zarakolu توسط انجمن حقوق بشر شعبه استانبول را دریافت نمود.

  ماجرای ویس منسوب به مهدی فنونی زاده چیست؟ + واکنش ها و حواشی

بیوگرافی عثمان کاوالا و ماجرای دستگیری او

ماجرای دستگیری عثمان کاوالا

عثمان کاوالا به عنوان یکی از چهره های برجسته جامعه مدنی در ترکیه مدت طولانی ست که زندانی ست. در این بین بی توجهی آنکارا در به رسمیت شناختن حکم کنوانسیون اروپایی حقوق بشر (ECHR) برای آزادی عثمان کاوالا می‌تواند هزینه عضویت یا حق رای ترکیه در شورای اروپا را در پایان ماه نوامبر به خطر بیندازد.

 در ۱۷ سپتامبر شورای اروپا اخطار آخرش را برای آزادی عثمان کاوالا به ترکیه داد و اعلام کرد که اگر کاوالا به زودی آزاد نشود، در پایان نوامبر، درباره عضویت یا حق رای این کشور در شورای اروپا تصمیم گیری می‌شود.

ترکیه هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده است. حقوق بشر اروپا نیز به این نتیجه رسیده است که دستگیری عثمان کاوالا بر اساس انگیزه‌های سیاسی است و هیچ مدرکی منطقی از اتهامات او ارئه نشده است.

بیوگرافی عثمان کاوالا و ماجرای دستگیری او

 

بیوگرافی عثمان کاوالا و ماجرای دستگیری او

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.