بوی نامطبوع در تهران + منشاء و علت این بوی بد کجاست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بوی نامطبوع در تهران + منشاء و علت این بوی بد کجاست؟

امروز دوباره انتشار بوی نامطبوع در تهران برای بسیاری از از مردم این شهر مشکلاتی را به وجود آورد. در حالی بوی نامطبوع دوباره بخش هایی از شهر تهران رو فرا گرفت که در ماه های قبل نیز همزمان با بروز اوج آلودگی در هوای تهران در بخش هایی از پایتخت   این بو در دو روز متوالی استشمام می شد و دارای ترکیبات مختلفی بود.
بوی بد در تهران

دوباره بوی بد در هوا استشمام شد:

امروز دوباره انتشار بوی نامطبوع در تهران برای بسیاری از از مردم این شهر مشکلاتی را به وجود آورد.

در حالی بوی نامطبوع دوباره بخش هایی از شهر تهران رو فرا گرفت که در ماه های قبل نیز همزمان با بروز اوج آلودگی در هوای تهران در بخش هایی از پایتخت   این بو در دو روز متوالی استشمام می شد و دارای ترکیبات مختلفی بود.

 

منشاء بو:

در خصوص منشا این بو تحقیقات بسیاری انجام شد و  نهایتاً مسئولین27 منشاء اصلی برای این بوی نامطبوع در جنوب تهران را معرفی کردند ،اما دلیل اصلی بوی بد منتشر شده در تهران گویا هنوز با گذشت ماه ها در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

 

این بو که سال گذشته نیز در تهران منتشر گردید و دستگاه‌های مسئول نظرات مختلفی را در خصوص منشاء این بود ارائه دادند .

پیش از این فاطمه ذوالقدر نماینده تهران بر اساس انتشار بوی بد در بعضی از مناطق تهران اظهار کرده بود که باید حتماً کار گروهی ویژه از استانداری، شهرداری و محیط زیست برای تشخیص منبع این بو ناخوشایند تشکیل گردد.

نظر کارشناس زمین شناسی:

کارشناس زمین شناسی آقای شهبازی که مدیرکل دفتر مخاطرات زمین شناسی سازمان زمین شناسی نیز می باشد علت انتشار بوی بد در تهران را تغییر در جهت وزش باد از سمت جنوب اعلام کرد که در اثر این تغییر باد بوی فاضلاب از جنوب تهران به مشام می رسد .

  وقوع یک زوج زلزله می تواند نشانه زلزله شدیدتری باشد ! + نظر استاد پژوهشگاه زلزله شناسی

با این اوصاف آقای محمد رضا بادامچی نماینده مردم تهران نیز اعلام کرد غیر از این مناطق این بوی بد در برخی مناطق دیگر در تهران نیز وجود دارد  و ایشان بیان کردند علت دقیق بودن در تهران هنوز مشخص نشده است.

حال بعد از گذشت یک سال از ماجرای انتشار بوی نامطبوع در هوای تهران با توجه به بررسی های به عمل آمده و اظهار نظرهای کارشناسی مختلف در خصوص این بود ، هنوز  نتیجه قطعی در خصوص منبع و منشا این بو منتشر نگردیده است.

 

? بوی نامطبوع بخش‌هایی از تهران را فراگرفت

? در حالی بوی نامطبوع عصر امروز (25 دی ماه) بخش‌هایی از تهران را فراگرفته است که در ماه‌های قبل همزمان با اوج آلودگی هوای تهران در بخش‌هایی از پایتخت استشمام شده و حتی طی دو روز متوالی ترکیبات متفاوتی داشت.

? گمانه‌زنی‌های زیادی درباره منشا این بو شده است که سیستم فاضلاب شهری و مرکز دفع پسماند آرادکوه از جمله آن‌هاست.

✅ @akhbare_fouri

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.