برای لاغر شدن آب بنوشید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

برای لاغر شدن آب بنوشید

 

همیشه مصرف میزان مناسب آب در روز یکی از توصیه های مهم پزشکی و سلامتی بوده که توسط پزشکان و متخصصان علوم ورزشی و تغذیه به عنوان یکی از مهمترین عناصر متابولیسم در بدن انسان شناخته شده است.
نو شیدن آب و لاغری

 

همیشه مصرف میزان مناسب آب در روز یکی از توصیه های مهم پزشکی و سلامتی بوده که توسط پزشکان و متخصصان علوم ورزشی و تغذیه به عنوان یکی از مهمترین عناصر متابولیسم در بدن انسان شناخته شده است.

بی شک یکی از توصیه های یک پزشک یا متخصص تغذیه به شما در خصوص سلامتی و یا حتی کاهش وزن نوشیدن مقدار مناسب آب در روز میباشد.

 

همیشه مصرف میزان مناسب آب در روز یکی از توصیه های مهم پزشکی و سلامتی بوده که توسط پزشکان و متخصصان علوم ورزشی و تغذیه به عنوان یکی از مهمترین عناصر متابولیسم در بدن انسان شناخته شده است.
دوست من سلام

 

میزان و زمان و چگونه نوشیدن آب به لاغر شدن کمک می کند؟

در اصل نوشیدن آب با افزایش میزان کالری سوزی و تامین آب مورد نیاز بدن ومیتواند در کاهش وزن شما بسیار موثر باشد ولی مقدار مصرف آب مورد نیاز برای یک فرد عادی یا شخصی که قصد کم کردن وزن داشته باشد در روز متفاوت خواهد بود و البته دستورهایی نیز در خصوص نحوه نوشیدن آب و زمان و روش و آداب مورد نیاز در نوشیدن آب نیز وجود دارد.

در کل با داشتن یک رژیم آب درمانی مناسب برطبق اصول علمی و سلامت، شما میتوانید به پاک سازی بدن خود از سموم و در نتیجه در کاهش وزن و لاغر شدن قدم های موثری بردارید.

مطالعات در این زمینه حاکی از این است که مصرف آب قبل از استراحت باعث افزایش انرژی مصرفی شما در حدود 30 درصد میگردد و همچنین این تاثیر میتواند  در کودکان باعث حدود 25 درصد افزایش انرژی مصرفی گردد.

 نوشیدن آب با افزایش میزان کالری سوزی میتواند درلاغر شدن شما بسیار موثر باشد. مقدار آب مورد نیاز برای یک فرد عادی یا شخصی در روز متفاوت خواهد بود
کودکان و تاثیر آب در لاغری

 

میزان مصرف آب مورد نیاز شما:

بر اساس توصیه متخصص ها نوشیدن آب به میزان 8 لیوان در روز و در حدود2 لیتر آب باشد.

  چربی شکم چیست و چگونه می توان آن را آب کرد؟ + رژیم تغذیه و راهکارهای ورزشی

یک مطالعه دیگر در زمینه‌ی اضافه وزن، تاثیرات مصرف زیاد آب تا بیشتر از ۱ لیتر در روز را بر روی زنان بررسی نمود. یافته‌ها نشان داد که در یک دوره‌ی ۱۲ ماهه، ۲ کیلو از وزن آنها کاسته می‌شود.

بااین‌حال این عدد کاملاٌ حدودی است. آب نیز مانند سایر نیازهای بدن به‌طور کامل به‌خصوصیات فردی بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال افرادی که زیاد عرق می‌کنند یا به‌صورت منظم ورزش می‌کنند، به آب بیشتری نسبت به سایر افراد که فعالیت زیادی ندارند، نیاز دارند.

 

 نوشیدن آب با افزایش میزان کالری سوزی میتواند درلاغر شدن شما بسیار موثر باشد. مقدار آب مورد نیاز برای یک فرد عادی یا شخصی در روز متفاوت خواهد بود
آب نوشیدن در اسلام

بهترین زمان مصرف آب در روز: 

۱- صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید

۲- قبل از غذا خوردن آب بخورید

۳- بهترین زمان نوشیدن آب؛ زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید

۴- قبل از ورزش آب بخورید

۵- بعد از ورزش آب بنوشید

6- زمانی که خسته هستید

7- یک لیوان آب قبل از حمام کردن به کاهش فشار خون کمک می کند.

 

زمان‌های نامناسب نوشیدن آب:

1-بعد از مواد شیرین یا چرب و یا شور

2-بعد از خوردن میوه‌های آبکی (مانند خربزه، هندوانه، زردآلو و ….)؛ که باعث فساد هضم آن‌ها و بروز بیماری‌های متعددی می‌شود

3-بعد از حرکات شدید ورزشی، حمام گرم و جماع؛ که در همه این حالات بدن گرم شده و آب به سرعت جذب شده و موجبات ضعف اعضای رئیسه را فراهم می‌آورد.در این حالات اگر تشنگی خیلی شدید بود و طاقت صبر کردن نبود، اندکی آب مزمزه شود و یا اول چیزی مانند نان خورده شود و بعد از آن آب نوشیده شود تا سرعت جذب آن کاهش یابد.

4-در حین غذا یا بلافاصله بعد از آن؛ مخصوصا در افراد با معده سرد و ضعیف

  مصرف کدام میوه ها به تناسب اندام کمک می کنند؟ + راهکارهای داشتن یک رژیم غذایی سالم

5-در حین خواب و قبل از خواب و بلافاصله پس از برخاستن از خواب؛ چرا که باعث ضعف مغز می‌شود.

 

 نوشیدن آب با افزایش میزان کالری سوزی میتواند درلاغر شدن شما بسیار موثر باشد. مقدار آب مورد نیاز برای یک فرد عادی یا شخصی در روز متفاوت خواهد بود
نقش آب در بدن

چه نوع آبی برای نوشیدن مناسب است:

آب خنک (نه خیلی سرد) بهترین راه برای رفع تشنگی است؛ در کسی که معده سالمی داشته و به اندازه آب بنوشد! برای خنک کردن آب باید آب را داخل یخچال گذاشت و از انداختن یخ داخل آب به شدت پرهیز کرد؛ چرا که وقتی یخ ذوب می‌شود و جرم آن در آب حل می‌شود؛ به شدت برای اعصاب مضر است و حکما نوشیدن چنین آبی را نهی کرده‌اند.

زیاد خوردن آب خیلی گرم (آب جوش ولرم شده) خوب نیست و معده را ضعیف می‌کند؛ اما می‌توان از آن برای شست و شوی معده و دستگاه گوارش (مثلا در رفع یبوست بصورت ناشتا)، تحلیل نفخ و باد دستگاه گوارش، تصفیه ریه و باز شدن صدا بهره برد. آب نیم‌گرم مضرات بیش‌تری داشته و نوشیدن آن بعد از غذا باعث ایجاد حالت تهوع و فساد هضم می‌شود. آب خیلی سرد نیز باعث ضعف معده و اعصاب و تولید نزله است و نوشیدن آن توصیه نمی‌شود. نوشیدنی‌هایی که گازدار هستند؛ مانند نوشابه و دلستر و دوغ، اثرات بدتری دارند.

 

 

 

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.