خانه / ورزش و تناسب اندام / با ۸ غذایی که شما را لاغر می کنند آشنا شوید + توصیه های رژیم غذایی

با ۸ غذایی که شما را لاغر می کنند آشنا شوید + توصیه های رژیم غذایی

بر اساس مطالعات انجام شده برخی از غذاها می توانند به لاغر شدن شما کمک کنند اگرچه هیچ غذایی به عنوان یک ماده جادویی برای کاهش وزن به حساب نمی‌آید ولی غذاهای خاصی وجود دارند که می توانند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کنند

 

مطلب نیو – برخی از غذاها از لحاظ فیبر بسیار غنی می‌باشند و باعث می‌شوند که شما دیرتر احساس گرسنگی کنید و همچنین آنها دارای چگالی و انرژی کمتری می باشند

در ادامه ۸ نوع از بهترین غذاهایی که می تواند به صورت یک رژیم غذایی سالم برای اهداف کاهش وزن شما مورد استفاده قرار بگیرند را معرفی می کنیم

 

آووکادو

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده،فیبر،پتاسیم و فیتوشیمیایی است افرادی که آواکادو می خورند در مقایسه با افرادی که از این غذای سبز دوری می‌کنند کاهش وزن بیشتری را احساس کرده و همچنین آواکادو در مقابل با دیگر سبزیجات از کالری بالاتری برخوردار است و همچنین چربی و فیبر موجود در آن می تواند به لاغر شدن شما کمک کند می‌توانید آواکادو را به‌صورت یک سالاد یا ساندویچ به غذای خود اضافه کنید

 

 

 

تخم مرغ یک برنامه غذایی بدون قند گیاهی

تخم مرغ سرشار از پروتئین،چربی ها و مواد غذایی با کیفیت بالا ست همچنین غنی از ویتامین D میباشد تخم مرغ می تواند به عنوان یک منبع انرژی برای کاهش وزن به حساب آید و بهترین زمان خوردن آن در هنگام صبحانه است زیرا پروتئین موجود در تخم مرغ می‌تواند به تنظیم گرسنگی و هورمونهای اشتهای شما کمک کند و احساس سیری را در شما افزایش دهد

یک مطالعه در خصوص خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه نشان داده که می‌تواند باعث ایجاد احساس رضایت بیشتری نسبت به افراد دیگری که در وعده صبحانه خود به خوردن شیرینی پرداخته اند ایجاد کند و باعث کاهش مصرف مواد غذایی تا هنگام وعده ناهار می گردد

 

 

لوبیا

لوبیا می‌تواند به عنوان یک سالاد سرشار از فیبر و پروتئین به شما احساس ای سرشار از سیری طولانی مدت بدهد و گرسنگی را در شما کنترل کند،لوبیا و حبوبات دیگر می‌توانند برای سلامتی شما موثر بوده و باعث کاهش فشارخون و کاهش کلسترول LDL شوند و همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را بسیار کاهش می دهد لوبیا بسیار کم کالری بوده و پروتئین بسیار بالایی دارد و می توان از آن در همبرگر های گیاهی و خانگی و همچنین سوپ‌ها و سالادها استفاده کرد

 

 

 

ماست بخورید

استفاده از ماست به عنوان یک ماده غذایی سرشار از پروتئین و پروبیوتیک می‌تواند به حفظ سلامتی شما و همچنین فعالیت مفید روده کمک کند همچنین خوردن ماست باعث کاهش وزن شما می شود استفاده از ماست های کم چرب و پروبیوتیک می‌تواند باکتری‌های روده شما را تقویت کرده و برای متابولیسم شما مفید باشد تحقیقات نشان داده که استفاده از ماست های یونانی می تواند به کاهش اشتها و افزایش احساس سیری کمک کند برای طعم دار کردن ماست ها نیاز است که از طعم دهنده ها و قند های غیرطبیعی خودداری کرده و به جای آن از میوه های تازه استفاده کنید

 

 

 

خوردن ماهی قزل آلا معجزه می کند

ماهی سالمون و قزل آلا می‌توانند از منابع غنی از پروتئین و چربی های مفید برای بدن به حساب بیایند چربی های امگا ۳ موجود در آن می تواند به فعالیت مفید قلب کمک کرده و همچنین به عنوان یک وعده سالم غذایی به حساب می آید که به علت داشتن پروتئین بالا به احساس سیری شما کمک کرده و باعث کاهش وزن در شما می گردد

 

 

 

میوه های تازه را فراموش نکنید

استفاده از میوه ها در سالادها به عنوان وعده های پیش غذا یا غذای اصلی یک انتخاب مناسب برای کاهش وزن می باشد میوه ها دارای قند طبیعی هستند و همچنین می‌توانند از خوردن غذاهای فرآوری شده یا سایر میان وعده های ناسالم جلوگیری کنند همچنین فیبر و آنتی اکسیدان موجود در میوه ها می تواند برای بدن بسیار موثر بوده و مصرف میوه خطر کم بود برخی از املاح و همچنین اضافه وزن و چاقی را از شما دور خواهد کرد پس لازم است که شما به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم خود استفاده از میوه ها و سالاد میوه را در برنامه غذایی خود بگنجانید

 

 

 

پاپ کورن بخورید

پاپ کورن به عنوان یک غذای پرطرفدار و محبوب در میان بسیاری از جوانان مخصوصاً در هنگام تماشای فیلم های سینمایی و سینما ها محسوب می شود البته این خوراکی ترد و خوشمزه تنها محدود به سینماها نیست و به علت داشتن فیبر بالا و پروتئین می تواند به عنوان یک میان وعده مهم برای شما به حساب می آید

این ماده غذایی با ماندگاری بالا و حجم زیاد می تواند یک میان وعده بسیار بزرگ بدون کالری برای شما باشد شما می‌توانید ۳۵۰ کامل پاک کن را فقط با ۱۰۰ کالری میل کنید

 

 

 

بادام

این ماده غذایی به عنوان یک منبع آلی از فیبر و پروتئین است و خوردن غذاها به همراه یک مشت بادام می تواند منابع پروتئین بدن شما را تامین کند و به عنوان یک میان وعده سالم به حساب می‌آید و همچنین بادام به عنوان منبعی سرشار از ویتامین e و چربی های غیر اشباع می باشد که به عنوان یک گرانول صبحانه در کنار وعده اصلی غذایی شما می تواند در رسیدن به اهداف کاهش وزن برای شما موثر باشد

 

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[کل: 1 میانگین: 1]

همچنین ببینید

ورزش یوگا باعث ایجاد رشد جسمی روحی و معنوی شما می‌شود و شکل خاصی از خود شما را ایجاد می کند همچنین ورزش یوگا می تواند به عنوان یک ابزار موثر در کاهش وزن به حساب آید

ورزش یوگا برای کاهش وزن + ارائه راهکارهای موثر

    مطلب نیو – شاید برخی از شما با انجام یک تمرین آرام با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *