بایدها و نبایدهای «آب درمانی» + بررسی دقیق و موشکافانه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر میخواهید یک آب درمانی سالم و بدون دردسر داشته باشید تا بتوانید بیشتر عایده را از این روش درمانی نوین و کارآمد کسب کنید ، پس با ما همراه باشید.

 

آب درمانی
آب درمانی

 

آیا آب درمانی برای شما مناسب است؟

ابتدا باید از خود بپرسید آب درمانی چیست؟

به معنای اساسی ترین کلمه ، آب درمانی تحت نظارت بر ورزش در استخر گرم است این مزایای یک محیط تحمل کننده وزن غیر مستقیم با آرامش آب گرم است این ترکیب به بهبود عملکرد بدن و ذهن کمک می کند بنابراین ، هیدروتراپی برای تناسب عمومی عمومی یا کمک به توان بخشی در آسیب ها و شرایط مختلف فوق العاده است.

مزایای آب درمانی عمومی

چندین خاصیت آب وجود دارد که واقعاً برای آب درمانی مفید است من قصد ندارم به شما یک درس علوم بدهم اما چهار مورد را ذکر می کنم که باید در مورد آب بدانید و اینکه چرا به شما کمک می کند.

1. شناوری

اول نیروی مخالف گرانش در آب است شناوری!

من شخصاً فکر می کنم شناوری مهمترین عامل این است که چرا آب درمانی یک روش عالی برای ورزش است با کاهش فشار از مفاصل تحمل کننده وزن می تواند تسکین دهنده درد باشد سپس با تمام درد و فشاری که از مفاصل برداشته می شود ، تحرک شما را بهبود می بخشد شناوری به این معناست که مشتریان آب درمانی در صورت عدم تلاش برای حرکت در خشکی ، در آب آزادانه حرکت می کنند به همین دلیل من از دیدن مشتریانی که شادتر هستند لذت می برم.

آب درمانی
آب درمانی

 

2. فشار هیدرواستاتیک

فشار هیدرواستاتیک همچنین به تسکین درد در بدن کمک می کند این اجازه می دهد تا تنش به طور مساوی در تمام سطوح بدن توزیع شود این تنش در اعماق مختلف متفاوت است ، به همین دلیل است که می توانید بیشتر مشتریان من را در سطح قد شانه در استخر ببینید توزیع یکنواخت باعث بهبود گردش خون می شود همچنین از جمع شدن خون در قسمت پایین بدن جلوگیری کرده و تورم و درد را کاهش می دهد. این امر همچنین می تواند مواد زائد را از عضلات و مفاصل خارج کرده و درد را بیشتر کاهش دهد.

  روش‌های درمان سریع و خانگی «شکاف‌های مقعدی یا شقاق» + راهکارهای درمانی

مزایای عمومی آب درمانی

چندین خاصیت آب وجود دارد که واقعاً برای آب درمانی مفید است من قصد ندارم به شما یک درس علوم بدهم اما چهار مورد را ذکر می کنم که باید در مورد آب بدانید و اینکه چرا به شما کمک می کند.

 

شناور بودن
شناور بودن

 

1. شناوری

یکی دیگر از مزایای بزرگ آب درمانی تلاطم است تلاطم حرکت نامنظم مولکول های آب است که به طور معمول ناشی از حرکت خود شما در آب است با این حال ، افراد دیگر در استخر و جت های اطراف حتی تلاطم بیشتری ایجاد می کنند این ممکن است به عنوان یک نقطه ضعف به نظر برسد اما تلاطم می تواند در طول آب درمانی مفید باشد.

آب درمانی
آب درمانی

 

 تلاطم می تواند به تسکین عضلات سفت یا درد کمک کند و به حرکت مایعات در مفاصل کمک کند به روشی مشابه نشستن جلوی جت در آب کمک می کند این جت به بافت زخم فشار وارد می کند و اجازه می دهد تا آرام شود این همان کاری است که تلاطم عمومی نیز انجام می دهد.

تلاطم در حین آب درمانی مقاومت نیز ایجاد می کند این به توانبخشی شما کمک می کند زیرا تلاطم مداوم در حال تغییر است در هر جلسه قدرت ، تعادل و کنترل شما را به روشی جدید به چالش می کشد در نتیجه ، شما به بهبود تحرک و عملکرد خود ادامه خواهید داد. من مشتری های زیادی دارم که از مقاومت در برابر منافع خود استفاده می کنند و حتی برای ایجاد تلاطم بیشتر با تجهیزات اضافی اضافه می کنند.

4. دما

دما بخش مهمی در بخش آرامش درمانی در آب درمانی است دمای آب استخر آب درمانی در حدود 31 درجه سانتی گراد حفظ می شود. گرمای آب باعث آرامش شما می شود و می تواند به کاهش اسپاسم عضلات کمک کند شخصاً سرد بودن باعث ایجاد تنش و عدم تمایل به حرکت می شود ، بنابراین آب گرم برای پرش به آنجا بسیار دلگرم کننده است.

  علائم بیماری کرونا چیست؟

علاوه بر این ، گرمای آب و افزایش حرکت به بهبود گردش خون در بدن کمک می کند همانطور که در مورد فشار هیدرواستاتیک بحث شد ، بهبود گردش خون می تواند تورم و درد ناشی از تورم را کاهش دهد.

به طور کلی ، این خواص معرفی شده در طول آب درمانی تأثیر مثبتی بر عملکرد ، سلامتی و آسیب می گذارد علاوه بر این ، آمادگی جسمانی عمومی مانند آب درمانی می تواند از سلامت روانشناختی سود ببرد. کاملاً مشهور است که ورزش می تواند افسردگی و اضطراب های روزمره را کاهش دهد.

این در مورد آب درمانی نیز صادق است ، با این حال ، خواص آب یک محیط آرامش بخش را فراهم می کند و مزایای روانشناختی آن را افزایش می دهد من به طور مداوم می بینم که مشتری ها وقتی به طور منظم به برنامه خود ادامه می دهند ، بهبود می یابند و انگیزه بیشتری پیدا می کنند.

 

آب درمانی
آب درمانی

 

شرایط مناسب برای آب درمانی

به غیر از تناسب اندام عمومی ، آب درمانی برای طیف گسترده ای از شرایط و آسیب ها مناسب است در زیر لیستی از شایع ترین شرایطی که برای آب درمانی مراجعه می کنم آورده شده است این لیست مشخص نیست بنابراین اگر شرایط یا جسمی در این لیست ندارید ، همیشه از فیزیوتراپیست خود سوال کنید که آیا این یک نوع ورزش مناسب برای شما است یا خیر.

  • کمردرد / سیاتیک / کمر درد
  • شلاق زدن
  • جراحی قبل یا بعد از جراحی یا تعویض مفصل
  • شانه
  • لگن
  • زانو
  • مچ پا
  • آرتروز
  • بی حرکتی بعد از شکستگی
  • پیچ خوردگی حاد مچ پا / زانو
  • مشکلات تعادل / هماهنگی
  • اسکلروز چندگانه
  • بیماری پارکینسون
  • خستگی مزمن
  • حاملگی مربوط به درد کمر و لگن
  • ورزش درمانی و آب درمانی ستون فقرات
  بهترین روش ها و داروهای درمان خانگی برای انزال زودرس کدامند؟

در فیزیوتراپی آب درمانی به صورت گروهی و با برنامه های ورزشی مجزا انجام می شود این بدان معناست که هر مشتری براساس آسیب یا اهداف خود باید تمرینات خود را انجام دهد من تنظیم گروه را ترجیح می دهم زیرا مشتریان می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند این باعث ایجاد روحیه و انگیزه در بین همه می شود.

من دیده ام که تعداد زیادی از مشتریان واقعاً از موقعیت اجتماعی بهره مند می شوند با این حال ، مشتریانی نیز دارم که ترجیح می دهند از این گروه جدا باشند و از این زمان به عنوان مراقبه روزانه استفاده کنند برنامه های منحصر به فرد امکان دستیابی به این موارد را در جلسه آب درمانی فراهم می کند.

اگر شما علاقه مند به شرکت در آب درمانی هستید یا می خواهید بدانید که این کار برای شما مناسب است یا خیر ، سپس توسط یکی از فیزیوتراپیست ها ارزیابی کنید اگر آب درمانی مناسب باشد ، آنها می توانند عملکرد شما را ارزیابی کرده و اهدافی را برای برنامه شما ایجاد کنند.

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.