اسامی بازیگران و خلاصه داستان فیلم (رنگ خدا) + نقد فیلم و عکس

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فیلم سینمایی (رنگ خدا) به کارگردانی و نویسندگی مجید مجیدی در سال 1376 ساخته شد که بازیگرانی چون حسین محجوب و محسن رمضانی در آن ایفای نقش کرده اند

 

اسامی بازیگران و خلاصه فیلم رنگ خدا

معرفی و خلاصه داستان فیلم سینمایی (رنگ خدا) 

فیلم سینمایی رنگ خدا به کارگردانی مجید مجیدی در سال 1376 با ایفای نقش حسین محجوب و محسن رمضانی تولید شد. این فیلم داستان پسر نابینایی به نام محمد است که در مدرسه مخصوص نابینایان درس می خواند. پدر محمد، به نام هاشم با مادرش زندگی می کند و در شرف ازدواج است. در همین زمان تعطیلات مدرسه فرا می رسد و محمد به خانه می رود و هاشم برای مراسم ازدواج خود او را به کارگاه نجاری می فرستد. مادر که مخالف این تصمیم هاشم است از خانه می رود و این میان در بستر بیماری می میمرد.

مرگ مادر هاشم و جواب منفی که هاشم از خواستگاری اش می گیرد در کنار حس تنهایی اش، همگی باعث می شود محمد را به خانه باز گرداند. بنابراین به دنبال محمد می رود. در مسیر رفتن به خانه پل می شکند و محمد داخل آب می افتد. پدر برای نجات پسر به داخل رودخانه می رود و خود نیز در آب رودخانه گرفتار می شود و زمانی به محمد می رسد که گویا او مرده است. بعد از مرگ مادرش حالا مرگ پسرش محمد، درد بزرگی در سینه اش می گذارد، محمد را در آغوش می گیرد که در همین زمان محمد جانی تازه می گیرد و زیباترین صحنه فیلم رقم می خورد. 

  اسامی بازیگران و خلاصه داستان فیلم «عنکبوت مقدس» + معرفی تمامی نقش ها

معرفی عوامل فیلم سینمایی رنگ خدا 

 

اسامی بازیگران و خلاصه فیلم رنگ خدا

 

بیوگرافی محسن رمضانی

محسن رمضانی متولد 20 تیر سال 1365 است، که چندین سال است متاهل شده است. اولین نقش او، بازی در فیلم سینمایی رنگ خدا بود که نقش کودکی نابینا را داشت و توانست در این فیلم خوش درخشد. او در هفدهمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر توانست دیپلم افتخار بازیگر نقش اول مرد با بازی در این فیلم را دریافت نماید. شهرت او با بازی در نقش محمد در فیلم رنگ خدا بود ولی در سال های بعد توانست با ایفای نقش در فیلم های سینمایی خیابان های آرام کارگردانی کمال تبریزی و  سریال تلویزیونی چراغ های خاموش به کارگردانی کاظم بلوچی در نقش های مختلف هنرنمایی کند. 

اسامی بازیگران و خلاصه فیلم رنگ خدا

 

بیوگرافی حسین محجوب

حسین محجوب متولد 10 مرداد 1327  است. او با حضورآفرینی در تئاتر توانست هنر خود را به نمایش بگذارد و به دنیای تلویزیون و سینما وارد شود. اولین حضور او در سینما با بازی در فیلم رگبار بهرام بیضایی بود. سپس در فیلم ها و سریال های بسیاری به ایفای نقش پرداخت. یکی از بهترین نقش های او در فیلم سینمایی رنگ خدا بود. او با بازی در این فیلم توانست جوایز زیادی از جشنواره های مختلف بگیرید که عبارتند از : برگزیده بهترین بازیگر مرد نقش اول از جشنواره بین‌المللی فیلم مانیل فلیپین، جایزه بازیگری جشنواره والنسین فرانسه و جشن خانه سینما و جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.

اسامی بازیگران و خلاصه فیلم رنگ خدا

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.