آیا روزه داری به کاهش چربی های شکم و لاغری کمک میکند؟ + باید ها و نباید ها

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بسیاری از افراد بر این باورند که روزه می تواند به لاغری و کاهش چربی های شکمی کمک کند در ادامه با این مطلب با ما همراه باشید تا به تفسیر این موضوع بپردازیم

 

روزه داری و تاثیر آن بر لاغری

بسیاری از افراد بر این باورند که روزه گرفتن باعث لاغر شدن و کاهش وزن آنها می شود در حقیقت نیز ممکن است این موضوع درست باشد چراکه کم غذا خوردن و کاهش وعده های غذایی منجر به کاهش وزن می شود اما این را نیز باید در نظر داشت که ممکن است ضرر این موضوع بیشتر از فواید آن باشد

  معرفی بهترین نوشیدنی های ورزشی برای ورزشکاران + نوشیدنی های مفید ورزشی

 

هدف از روزه داری چیست؟

روزه گرفتن امری مذهبی می باشد و یکی از فرائض دین ما می باشد پس نباید آن را به قصد کاهش وزن انجام داد چرا که در این صورت ممکن است به ضرر شما تمام شود و باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای بدن شما بشود اگر کسی قصد کاهش وزن دارد باید از روش های دیگری همچون رژیم های پزشکی مناسب با وزن و شرایط بدنی خودش استفاده کند و همچنین در کنار آن انجام ورزش های مناسب توصیه می شود

 

 

مکانیسم از دست دادن وزن

هنگامی که شما میزان کالری دریافتی خود را کم می‌کنید بدن شما شروع به از دست دادن عضلات می‌کند و همین باعث لاغر شدن و کاهش وزن شما می شود همچنین زمانی که شما روزه میگیرید بدن در حالت محافظت می رود و میزان کالری کمتری میسوزاند. پس وزن از دست رفته شما وزن عضلات شما می باشند و نه چربی های شکم و یا نواحی دیگر.

این نکته را نیز باید در نظر داشت که چربی‌های شکمی با گذشت زمان مقاومت بیشتری در مقابل از بین رفتن پیدا می کنند و عملا هر چه زمان بیشتری از به وجود آمدن آنها بگذرد از بین بردن آنها نیز سخت تر می شود

 

پس باید به خاطر داشته باشید که…

وزن اولیه از دست رفته شما در ایام روزه گرفتن مایعات یا آب بدن می‌باشد و در واقع چربی دفع نشده است حتی بسیاری از افراد پس از روزه گرفتن با افزایش وزن مواجه می شوند چرا که در دوره روزه‌گرفتن مکانیزم بدن و متابولیسم کندتر می شود و همین باعث می شود که افراد دچار اضافه وزن بشوند. طی تحقیقات و آزمایش هایی که انجام شده محققان دریافتند که بافت‌های چربی در طی ایام روزه‌داری با آزادسازی مولکولهای اسید چرب انرژی را به بقیه بدن می رسانند اما چربی ها در طی ایام روزه گرفتن در برابر ترشح اسید های چرب مقاوم می شوند پس در نتیجه شاهد از دست رفتن چربی نخواهیم بود

 

 

روزه گرفتن به چه کسانی توصیه نمی شود

این موضوع را نیز باید در نظر داشت که روزه گرفتن برای تمام افراد توصیه نمی شود افرادی که دارای بیماری های خاص و مزمن می باشند و یا افراد مسن و زنان باردار و کودکان نباید روزه بگیرند و اگر بیماری خاصی دارند باید حتماً با پزشک خود در این رابطه مشورت کنند

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.