آیا داروی توسیلیزومب ( tocilizumab ) بر روی بیماری کرونا تاثیر گذار است ؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری تسنیم نتایجی از تاثیر داروهای التهابی(داروی tocilizumab ) که در درمان بیماری آرتروز استفاده می شود به عنوان داروی درمان علائم حاد بیماری کرونا منتشر گردیده است

مطلب نیو – توسیلیزومب (tocilizumab ) یک داروی ژنریک و سرکوب کننده سیستم ایمنی می باشد که در درمان آرتریت و روماتیسم های مفصلی به کار گرفته می شود.

به گزارش اکونومیک تایمز بعد از به کارگیری داروی Actemra  بر روی ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا نتایج مثبتی از تاثیر این دارو بر روی این بیماران مشاهده گردیده است و تا حدودی بیماری کرونا را در برخی از بیماران کنترل کرده است

 

 

این دارو سالهاست که توسط پزشکان و سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان التهاب های آرتریتی و روماتیسم مفصلی به کار گرفته می شود.

یک نتایج بالینی در برخی از بیماران چینی نشان داده که استفاده از داروی درمان التهاب آرتریت می تواند در برخی از موارد علائم حاد بیماری کرونا را کنترل کند و با آزمایش این دارو بر روی برخی از بیماران که علائم حاد بیماری کرونا را داشتند نتایج مثبتی دریافت شده است.

 

 

تاثیر داروهای ضد ایدز بر بیماری کرونا

در مقاله‌های منتشر شده در لنست تاثیراتی از داروی ضد ایدز ( Lopinavir و Ritonavir )در درمان و کنترل بیماری کرونا منتشر گردیده است.

در این مقاله آمده است که داروی Baricintinib نیز می‌‌تواند از طریق قطع کردن اثر آنزیم AAK1 مانع ورود ویروس به سلول‌‌ها و کاهش توانایی ویروس کرونا در آلوده کردن سلول‌‌های ریوی شود.

  چگونه از «جوش های زیر پوستی صورت» خلاص شویم + راهکارهای درمان خانگی

 

هشدار: گفتنی است مصرف خودسرانه داروهای ذکرشده، بدون تجویز پزشک، با عوارض جدی همراه است و مصرف این داروها تأثیری در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد.

 

   

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.