آشنایی و معرفی روش های ریلکسیشن و ریلکس کردن + مزایا و فواید ریلکسیشن برای سلامتی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

داشتن آرامش، در تمرکز و عملکرد ذهن موثر است، ذهنی که در خود مزاحم ندارد، بهترین تصمیم گیری و واکنش های را بروز می دهد. با ریلکسیشن می توانید به عملکرد ذهن خود کمک کنید و آرامش را تجربه کنید

 

معرفی روش های ریلکسیشن

مطلب نیو – در دنیای امروز و زندگی پر تنش و پر چالش امروزی و استرس هایی که روزانه با آنها مواجه می شویم، داشتن آرامش به شدت احساس می شود. آرامش داشتن به انسان کمک می کند که لحظات خوبی را تجربه کند. یکی از راه های به دست اوردن آرامش، ریلکسیشن است. ریلکسیشن یک روش برای به دست آوردن آرامش و آرام کردن عضلات بدن است، زیرا بروز تنش و استرس و ذهن ناآرام، عضلات بدن را منقبض می کند و این روش باعث می شود عضلات از گرفتگی رها شود و افکار مزاحم از ذهن دور گردد.   

  درمان کبد چرب + فایل صوتی

معرفی روش های ریلکسیشن

 

ریلکسیشن

ریلکسیش روشی برای آرامش گرفتن است، اما اینکه از چه تکنیک های ریلکسیشنی استفاده کنید به شرایط و موقعیت شما بستگی دارد. نی توان به همه انسان یک تکنیک ریلکسیشن را معرفی کرد یا اینکه برای حالات روحی متفاوت یک روش را عنوان کرد. نحوه واکنش شما نسبت به موارد استرس زا، بر انتخاب نوع روش ریلکسیشن موثر است. 

 اگر شما فردی هستید که گوشه گیر و افسرده و در شراط استرس آور سر در گم می شوید، بهترین روش برای ریلکسیشن، انجام اموری ست که سیستم عصبی شما را تحریک کند و انرژی تان را برگرداند. ماساژ گرفتن، یوگا، تاثیر خوبی در کم کردن استرس شما دارد. اگر عصبانی هستید و اضطراب دارید، بهترین روش، مدیتیشن و نفس کشیدن عمیق است که به کم کردن اضطراب و عصبانیت شما کمک می کند. اگر شما در شرایطی هستید که دچار شوک شده اید، بهترین روش برای رهایی از شوک و دادن آرامش به سیستم عصبی بدنتان، انجام حرکات تای چی، دویدن و رقصیدن است. انتخاب هر کدام از این روش ها و تکنیک به خود شما و آگاهی تان نسبت به شرایطی که در آن قرار گرفته اید دارد. 

 

معرفی روش های ریلکسیشن

ماساژ یکی از بهترین روش های ریلکسیشن

ماساژ برای ریلکسیشن، یکی از تکنیک های خوب جهت تمدد اعصاب و سیستم عصبی بدن است که در نهایت به آرام سازی بدن کمک موثری می کند. این نوع ماساژ تقریبا زمان طولانی دارد و گاهی به 2 ساعت نیز می رسد. در این نوع ماساژ، ماساژور با روغن اندام های دست و بازو، پا و گردن و قسمت پشت بدن را به آرامی ماساژ می دهد. این عمل باعث می شود، سیستم عصبی بدن آرام شود، حس شادابی و شادی درونی در شما به وجود می آید، عملکرد سیستم گردش خون شما را بهبود می دهد و در نهایت با تحریک سیست لنفاوی بدن، مواد سمی بدن را دفع می کند. 

 

معرفی روش های ریلکسیشن

 

فواید ریلکسیشن

ریلکسیشن فواید بسیاری دارد که در اینجا به بخشی از آنها اشاره می کنیم. ریلکسیشن باعث کاهش نارا حتی، تتنش و اضطراب شما می شود. به سلامت بدن و ذهنتان کمک می کند، خواب آرامی را بریا شما به ارمغان می آورد، به شما حس شادی و انرژی مضاعف می دهد، باعث بالارفتن سیستم ایمنی بدن می شود و ذهن شما را از افکار مزاحم دور می کند و در نهایت باعث می شود شما روی تصمیمات و اتفاقات پیش رو بهترین و درست ترین واکنش را بروز دهید. 

 

معرفی روش های ریلکسیشن

 
 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را از قسمت دیدگاه ها (پایین صفحه) با ما با اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *